7 دی 1394
شماره خبر: 155481

ضرورت حمایت ویژه از تولیدات داخلی برای دراختیار گرفتن بازارهای منطقه

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ضرورت حمایت ویژه از تولیدات داخلی برای دراختیار گرفتن بازارهای منطقه


استاندار البرز حمایت ویژه از تولیدات داخلی را برای در اختیار گرفتن بازارهای منطقه ای ضرورت دانست و گفت: این حمایت تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش و فن آوری رابه دنبال خواهد داشت.
سید حمید طهایی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان البرز در خصوص صادرات و انتخاب راه های درستی برای این منظور، گفت که صادرات باید به صورت تخصصی صورت گیرد و تولید کنندگان خود نباید اقدام به تبلیغ کنند، بلکه باید این اقدامات توسط بخش های تخصصی صورت گیرد. وی گفت: یکی ازاین بخش های رسانه ها هستند که بایدهمکاری لازم دراین زمینه را داشته باشند. دراین خصوص ستاد تسهیل نیز تشکیل شده و کارهای زیربنایی دراین زمینه انجام داده است. استاندار البرز خاطرنشان کرد که بازارها را باید متناسب با تجارت روز دنیا پایش و همگام با آنها حرکت کرد تا بتوان بازارهای منطقه ای را به دست گرفت. طهائی خاطرنشان کرد: استان البرز دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب درکشور تحول ساز باشد.وی گفت: فرودگاه پیام البرز که یکی از دروازه های ورودی و خروجی درکنار پایتخت است، می تواند دستاوردهای خوبی را به دنبال داشته باشد. استاندار البرز دربخش دیگری ازسخنان خود به موضوع انتخابات پرداخت و افزود: انتخابات امسال یک سال سرنوشت ساز است و افرادی که در بخش های اقتصاد وتولید فعالیت می کنند می توانند با شرکت پرشور در انتخابات تعیین کننده باشند. طهائی گفت : به فردی رای دهید که مسائل، مشکلات را بفهمد و درک کند و بتواند حل کند و واضح است که شما هم جزئی از مردم هستید و درسرنوشت خود نقش آفرینی خواهید کرد. وی یادآورشد : انتخابات سال 92 حاصل وحدت اسلامی مردم درپای صندوق های رای بود که به قول رهبر معظم انقلاب حماسه سیاسی خلق شد و امسال نیز با شورحضور خود حماسه دیگر را خلق خواهید کرد. استاندار البرز تصریح کرد: اطمینان دارم جریان های مختلف سیاسی درنظام جمهوری اسلامی که حامیان نظام و انقلاب هستند همیشه درصحنه های سرنوشت ساز حضور دارند و برای اعتلای کشور خود نهایت تلاش را می کنند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز نیز دراین جلسه گفت : 2 هزار و 700 مجوز جدید سرمایه گذاری دربخش صنعت و معدن دراین استان صادرشده است. ایرج موفق افزود: این استان دارای سه هزارو 500 واحد صنعتی و معدنی است که یکی از استان های مهم صنعتی کشور محسوب می شود.
وی اضافه کرد: دربخش اصناف نیز پنج درصد از خدمات کشور ازطریق بخش اصناف البرزاست. موفق تصریح کرد: این استان با توجه به پتانسیل بالایی که دارد، دارای 100 برند ملی است که جزو صادرکننده های نمونه کشوری هستند و از40 صادرکننده کشوری 10 مورد مربوط به استان البرزاست. وی خاطرنشان کرد: استان البرز درهشت ماه امسال بیش از 50 میلیون دلار صادرات داشته که اگرجامع آماری ما مشخص شود همه صادرات این استان تجمیع شود به 150 میلیون دلارخواهد رسید. وی درخصوص بخش ساماندهی واحدهای تولیدی اشاره کرد وافزود: این طرح درمرحله تجدید نظر توسط کارشناسان جهاددانشگاهی است که بتوانیم ایرادات باقیمانده را رفع کنیم . موفق افزود: بحث سوخت فرودگاه پیام هردردست بررسی است و به سرعت این پیگیری انجام می شود که با حل شدن این موضوع این فرودگاه بتواند به عنوان صنعت هوایی استان به فعالیت خود ادامه دهد. دراین آیین از19 صادرکننده برتر استان البرز تقدیرشد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود