9 دی 1394
شماره خبر: 155596

استانداری ستاد اصلی فرمانداری‌ها است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استانداری ستاد اصلی فرمانداری‌ها است


فرماندارکرج گفت: فرمانداری‌ها مجری سیاست‌های کلانی هستند که از سوی استانداری به آنها ابلاغ می‌شود.
محمد تقی ایرانی درخصوص وظیفه ادارات کل استان گفت: بیشتر دستگاه‌های استان از جمله آب، مخابرات، برق و ... ادارات شهرستانی نیز دارند و باید وظایف اجرایی خود را به این ادارات محول کنند. وی افزود: تا زمانی که تقسیم کار درستی بین ادارات کل و ادرارات شهرستانی استان صورت نگیرد اهداف پیش بینی شده دربخش‌های مختلف به خوبی محقق نخواهد شد. این مسئول ادامه داد: ادارات کل استان باید وظیفه اجرایی را به ادارات شهرستانی محول کنند و خود به تصمیم گیری و برنامه‌ریزی‌های کلان بپردازند. وی اضافه کرد: ‌با این کار ادارات کل فراغت و فرصت کافی برای نظارت بر روند اجرایی شدن طرح‌های مختلف شهرستانی را خواهند داشت.
وظیفه ادارات کل اجرای پروژه‌های مختلف نیست
وی گفت:‌وظیفه ادارات کل استان اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف نیست بلکه این ادارات وظیفه دارند از ادارات شهرستانی حمایت کرده و بر کمیت و کیفیت عملکرد آنها نظارت کنند. وی ابرازکرد: دخالت درامور اجرایی شهرستان‌ها علاوه براین که باعث تضعیف ادارات شهرستانی می‌شود منجر به کاهش بازدهی و اثر بخشی ادارات کل نیز می‌شود.
تصمیم گیری و سیاست گذاری کار ساده‌ای نیست
فرماندار کرج گفت:‌تصمیم گیری و سیاست گذاری از سوی ادارات کل کارساده‌ای نیست و نیاز به تمرکز و صرف زمان دارد. وی توضیح داد: ‌اگر بنا باشد ادارات کل وظیفه اصلی خود را رها کنند و به انجام امور فرعی بپردازند، استان درآینده‌ای نه چندان دور دربخش‌های مختلف با مشکلات جدی مواجه می‌شود. ایرانی اضافه کرد: ‌با توجه به این که مدت چندانی از استانی شدن البرز نمی‌گذرد بی‌برنامگی و عدم شناخت درست ادارات از وظایفشان، دور از انتظار نیست. فرماندار کرج گفت: این تازه تاسیس بودن استان نباید بهانه‌ای برای تداخل در وظایف ادارات شهرستانی و استانی شود؛ چراکه این روند درنهایت به ضرر شهروندان تمام می‌شود.
ادارات استانی و شهرستانی تقسیم کار را فراموش نکنند
این مسئول افزود: ادارات استانی و شهرستانی که هنوز تقسیم کار نکرده‌اند باید سریع‌تر نسبت به این کار اقدام کنند تا هریک بتوانند بر اساس قوانین مصوب به وظایف خود عمل کنند. ایرانی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در خصوص تقسیم کار بین ادارات استانی و شهرستانی گفت: مسئولان استان باید کمک کنند تا این فرهنگ که در میان ادارات بیشتر استان‌های کشور جا افتاده در استان البرز هم رعایت شود.
روسای شهرستانی برای انجام وظایف اجرایی به تجهیزات و نیروی انسانی کافی نیاز دارند
این مسئول توضیح داد: بدون شک با درونی شدن این فرهنگ از بسیاری از موازی‌کاری‌ها و تداخل دروظایف ادارات استانی و شهرستانی جلوگیری می‌شود. وی گفت : برای این که روسای شهرستان‌ها بتوانند به وظایف اجرایی خود به خوبی عمل کنند باید امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی کافی در اختیار داشته باشند. ایرانی گفت: فرمانداری کرج تا کنون درجهت جلوگیری از تداخل وظایف ادارات شهرستانی و استانی اقداماتی انجام داده و جلسات مختلفی نیز برگزار کرده است. وی افزود:‌امید است درآ ینده‌ای نه چندان دور به مرحله‌ای برسیم که کارهای اجرایی استان با وظایف ستادی تداخل پیدا نکند.
استانداری ستاد اصلی فرمانداری‌های استان است
ایرانی درادامه در ارتباط با نحوه تعامل فرمانداری‌های استان با استانداری گفت: استانداری ستاد اصلی فرمانداری‌های استان است و وظیفه سیاست گذاری برای آنها را به عهده دارد. وی توضیح داد: استانداری سیاست‌های کلان استان را توسط فرمانداری‌ها درمناطق مختلف استان اجرایی می‌کند. فرماندار کرج ادامه داد: ‌وظایف فرمانداران در خصوص اموری که از سوی استانداری به آنها ابلاغ می‌شود مشخص است وهیچ شبهه‌ای دراین مورد وجود ندارد. وی در پایان گفت: ‌فرمانداری‌ها مجری سیاست های کلانی هستند که از سوی استانداری تدوین و به آنها ابلاغ می‌شود.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود