28 دی 1394
شماره خبر: 156825

رونمایی از دو محصول جدید غذایی با استفاده از قارچ درساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

رونمایی از دو محصول جدید غذایی با استفاده از قارچ درساوجبلاغ


فرماندارساوجبلاغ دربازدید از یک واحد تولید قارچ درشهرستان ساوجبلاغ گفت:دراستان البرز 35 واحد تولید قارچ خوراکی فعال هستند که سالانه 18 تن قارچ تولید وبه بازار عرضه می کنند.
وی افزود:میزان مصرف بسیار کم آب ،اشتغالزایی 50 برابری نسبت به سطح زیر کشت درامورکشاورزی،کمک به قیمت تمام شده مرغ وگندم با استفاده از کاه گندم وکود مرغی ودرنهایت تولید پسماندی که بعنوان کود مفید درزمینهای کشاورزی تاثیر گزاری فراوانی دارد. پالیزگیر مقدارمصرف این محصول را درکشورمان بسیار کم بیان کرد وگفت:با انتشارآمارمصرف قارچ درآمریکا واروپا که درحدود 5 و4 کیلوگرم می باشد،متاسفانه بخاطر عدم اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های تاثیر گزار،این مقدارمصرف درکشورمان حدود 500گرم است که آمار بسیار ناچیزی از مصرف این ماده غذایی سالم می باشد.
خانم خلخالی از کارشناسان دراین رشته هم گفت:از قارچ در تهیه غذاهای متنوع قابل استفاده است به گونه ای که ما اخیرا"توانسته ایم با آزمایشات فراوان موفق به تهیه سوهان عسلی ،کیک قارچ وگلاسه قارچ از پودر این محصول سالم نماییم. وی افزود:از قارچ در صنایع ترشی سازی وتولید مرباهای مختلف نیز استفاده می شود که طعمی بسیار دلپذیر وخواص مناسبی دارند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود