7 بهمن 1394
شماره خبر: 157454

تخلف تبلیغاتی با احتمال رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی همراه است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تخلف تبلیغاتی با احتمال رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی همراه است


رئیس هیات نظارت حوزه انتخابیه شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان گفت: تبلیغات زودهنگام و تخلفات، احتمال رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را در این حوزه انتخابیه به همراه دارد.
مرتضی بکان در نشست پیشگیری از جرائم انتخاباتی در شهرستان ساوجبلاغ افزود: قانون اساسی به صراحت وظایف مهم هیات های نظارت شورای نگهبان در امر برگزاری انتخابات را مشخص کرده که این هیات ها به وظایف و رسالت قانونی خود عمل خواهند کرد. وی ادامه داد: اخلاق مقدم برهمه چیز است و نامزدهای انتخاباتی باید قبل وبعد از انتخابات اخلاق اسلامی وانتخاباتی را رعایت کنند. بکان با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام و تخلفات انتخاباتی افراد در احراز صلاحیت ها تاثیرگذار خواهد بود، اظهارداشت: احراز صلاحیت ها در اختیار هیات اجرایی انتخابات است و احتمال اینکه یک نامزد انتخاباتی تائید صلاحیت شده به علت تخلف ، رد صلاحیت شود دور از انتظار نیست. وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید به این مهم توجه کنند که رفتار آنان رصد می شود و در صورت تخطی از وظایف خود امکان رد صلاحیت آنها تا 27 بهمن وجود دارد. بکان گفت: ما باید قانون را رعایت کنیم ولو اینکه قانون به نفع ما نباشد . رئیس هیات نظارت حوزه انتخابیه شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اظهار داشت: مجموعه هیات اجرایی و دست اندرکاران انتخابات مسئولیت حساس و سنگینی برعهده دارند که اجرای سالم انتخابات از وظایف مهم آنان است. رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ در این نشست اظهار داشت: پایش تخلفات و جرائم انتخاباتی، آگاه سازی نامزدها و هواداران آنان در خصوص ضوابط قانونی از مهم ترین اقدامات برای پیشگیری از جرائم است. محمد مهدوی نسب گفت: جرائم انتخاباتی آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد و بنا به فرمایشات امام راحل تخلف در امر انتخابات شرعاً جایز نیست . وی افزود: معیار و شاخصه یک نامزد انتخاباتی خوب رعایت قانون و اخلاق است.رئیس دادگستری ساوجبلاغ افزود: نامزدها باید در فضایی کاملا پر نشاط و برمحور قانون حرکت کرده و از تخلف پرهیز نمایند. وی خاطرنشان کرد: مردم نیز با حضور حماسی خود در انتخابات افراد اصلح را برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انتخاب کنند. معاون سیاسی انتظامی فرماندارساوجبلاغ نیز هدف نهایی انتخابات را حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای و برگزاری انتخابات بر پایه قانون واخلاق مداری برشمرد.
عبدالرضا ترابی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید به واسطه قانونمداری و قانونمندی از حجم کاری وتراکم و مشغله ایام انتخابات بکاهند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه قانون مداری در تمامی مراحل برگزاری انتخابات لازم و ضروری است، گفت: قانون مداری در انتخابات یکی از اصولی است که باید مدنظر مجریان و هم چنین نامزدهای انتخابات باشد. حسن جهانشاهلو در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر جلوگیری از برخی شائبه های احتمالی گفت: در برگزاری انتخابات افراد با در دست داشتن شناسنامه برای رأی دادن به حوزه می آیند و از ارگان ها و نهادهای مختلف از جمله نماینده فرمانداری، نیروی انتظامی، شورای نگهبان و نماینده نامزدها در شعب اخذ رای حاضر هستند که با این شرایط امکان شائبه ای وجود ندارد. وی افزود: در صورت مشاهده خرید و فروش آرا با افراد خاطی برخورد قانونی می شود ضمن آنکه این امر سبب بطلان رأی خواهد شد. جهانشاهلو با اشاره به اینکه اهتمام قوه قضائیه بر پیشگیری جرائم است، خاطرنشان کرد: شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در سطح شهرستان ایجاد می شود تا در کمترین زمان ممکن به جرائم انتخاباتی رسیدگی کنند. جهانشاهلو اظهارداشت: تبلیغات زودهنگام از مصادیق تخلف انتخاباتی است که با آن برخورد قانونی می شود.
وی افزود: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از دیگر مصادیق جرم است که در صورت مشاهده استفاده از هرگونه امکانات دولتی برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد ضمن آنکه مجازات سنگینی برای متخلفان درنظر گرفته خواهد شد. وی در مورد نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی در رسانه ها، بیان داشت: انجام تخلف و جرم از طریق مطبوعات و رسانه ها چه مکتوب و چه فضای مجازی مصداق جرم است و طبق قانون برخورد و قابل پیگیری است . وی گفت: دستگاه قضایی شهرستان ساوجبلاغ ضمن حمایت قانونی و همه جانبه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در بحث کاندیداتوری، تمام توان خود را در جهت پیشگیری و کاهش جرائم انتخاباتی به عمل خواهد آورد. وی همچنین از نامزدهای انتخاباتی خواست از انتشار مطالب غیرواقع و اینکه کاندیدایی به نفع دیگری کنار رفته و انتشار دلایل رد صلاحیت افراد پرهیز کنند. رئیس پلیس شهرستان ساوجبلاغ نیز گفت: وظیفه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی نظارت در سه مقطع قبل، حین و بعد از انتخابات است. جبارپور اظهارداشت: آنچه در امر برگزاری انتخابات مهم است، ایجاد زمینه برگزاری انتخابات پرشور، قانونمند و ضابطه مند با حضور حداکثری مردم در شهرستان ساوجبلاغ است. وی از نامزدهای انتخاباتی خواست در برگزاری انتخاباتی پرنشاط ، سالم و آرام با پلیس همکاری بیشتری کنند. حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود