7 بهمن 1394
شماره خبر: 157468

مراحل دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در البرز تشریح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مراحل دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در البرز تشریح شد


مدیرکل بحران استانداری البرز، چگونگی دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در استان را تشریح کرد.
مهدی مهرور در جلسه بازسازی و مقاوم سازی مساکن‌ روستایی شهرستان های اشتهارد، فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد که در محل اداره کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد، به سیلی که تیرماه امسال در محور کرج – چالوس به وقوع پیوست اشاره کرد و گفت: در پی پیگیری استاندار البرز از سازمان مدیریت بحران، ۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی و مقام سازی یکهزار واحد مسکونی در سطح استان تخصیص داده شد. هرور در ادامه با تاکید بر اینکه باید تهمیدات لازم در خصوص جذب اعتبار ۲۵ میلیارد تومان اندیشیده می شد، گفت: به هر واحد مسکونی روستایی ۲۵ میلیون تومان که ۲۰ میلیون تومان به صورت وام با تسهیلات ۴ درصد و پنج میلیون تومان وام بلاعوض اختصاص می یابد. وی در خصوص اقدامات اجرایی و ایجاد سازوکار مناسب در خصوص مقاوم سازی مساکن روستایی توضیحاتی داد و گفت: به فرمانداران شهرستان های استان دستور تشکیل جلسات بانک ها ابلاغ شده است تا مراحل دریافت تسهیلات برای روستاییان روان سازی شود.
تشریح تخفیفات بنیاد مسکن در خصوص مقاوم سازی مساکن روستایی
مدیرکل بحران استانداری البرز در ادامه به تخفیفاتی که شامل حال روستاییان می شود اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن اعلام کرده است برای نقشه و نظارت از بنای ۸۰ متر عوارض دریافت نمی شود. به گفته مهرور مقرر شده است در جلسه مشترکی با حضور مدیرکل روستایی، مدیرکل بنیاد مسکن استان و فرمانداران در خصوص اعطای سوبسید از سوی دهیاران روستاها به روستاییان تمهیداتی اندیشیده شود تا روستاییان برای دریافت این تسهیلات ترغیب شوند. وی در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری از روستاهای استان در مجاورت و حاشیه رودخانه ها قرار دارند، از این پدیده به عنوان یک تهدید دائمی یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه استان البرز روی گسل زلزله است و احتمال قوع زلزله یا سیل وجود دارد باید باید پیش بینی و پیشگیری ها به گونه ای باشد که کمترین آسیب ها را متحمل شویم.
تسهیلات مقاوم سازی مساکن روستایی تا پایان سال ارائه می شود
مهرور در پاسخ به این پرسش که «آیا تا پایان سال جاری تسهیلات در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت یا خیر» گفت: با اعلام گزارش بنیاد مسکن و آمادگی بانک های استان این تسهیلات تا پایان سال در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت. مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: روستاییان به مراجعه به دهیاری ها و ارائه درخواست به بنیاد مسکن برای تهیه نقشه معرفی می شوند و پس از صدور مجوز ساخت برای دریافت تسهیلات به بانک های استان معرفی خواهند شد. وی در پایان در پاسخ به این پرسش که «آیا بانک های خاصی این تسهیلات را ارائه خواهند کرد» گفت: خیر، همه بانک های استان آمادگی ارائه تسهیلات مقام سازی برای مساکن روستایی را دارند اگر بانکی به هر دلیلی مشکلی داشته باشد با برگزاری شورای بانک ها در استان مشکلات حل خواهد شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود