7 بهمن 1394
شماره خبر: 157487

ایران در دفاع از حقوق خود و برقراری صلح و امنیت در جهان ثابت قدم است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ایران در دفاع از حقوق خود و برقراری صلح و امنیت در جهان ثابت قدم است


سفیر کوبا در ایران با اشاره به نقاط اشتراک دو کشور، گفت: ایران در دفاع از حقوق خود و برقراری صلح و امنیت در جهان ثابت قدم است و ما نیز در همین مسیر حرکت می کنیم.
ولادیمیر آندره گونزالس کسادا سفیر کوبا در تهران، در دومین اجلاس سراسری اصحاب عشق در کرج، گفت: ما همچنین اهداف مشترکی داریم و دارای دشمن مشترکی هستیم که همانا امپریالیسم است.
وی تصریح کرد: به اعتقاد من، آینده ما نیز مشترک است چراکه هم ایران و هم کوبا به دنبال صلح و امنیت و آرامش در جهان هستند. سفیر کوبا در تهران تصریح کرد: البته باید در این مسیر ثابت قدم بمانیم و همین راه را ادامه دهیم. وی با تاکید بر اینکه ما یک قرن با نفوذ آمریکا مبارزه کردیم و در نهایت به پیروزی رسیدیم، گفت: آمریکا در سال 1898 پس از مداخلات بسیار در امور داخلی ما، تقریبا کنترل کل کشور کوبا را در دست خود گرفت و ما قدم در مسیر مبارزه ای سخت گذاشتیم. وی افزود: در آن زمان فیدل کاسترو دومین چهره سیاسی مبارزه با نفوذ آمریکا بود و ادامه این مبارزات، پیروزی انقلاب کوبا را در سال 1959 به دنبال داشت. البته ما یک قرن برای رسیدن به پیروزی مبارزه کردیم و اکنون هر سال سالگرد پیروزی انقلاب خود را با افتخار و غرور جشن می گیریم. سفیر کوبا در تهران با اشاره به تجربه مشترک ایران و کوبا در یک انقلاب بزرگ اظهار کرد: مردم ایران نیز انقلابی بزرگ را به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تجربه کرده اند و من می خواهم به شما بگویم که ما همواره سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در کوبا جشن می گیریم. گونزالس کسادا ادامه داد: می خواهم در همین فرصت، فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مردم و مسئولان این کشور تبریک بگویم. دومین اجلاس سراسری اصحاب عشق که صبح چهارشنبه در کرج آغاز به کار کرده است، تا ظهر جمعه دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود