26 بهمن 1394
شماره خبر: 158641

مجلس خبرگان باید دیده بان ولایت فقیه باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مجلس خبرگان باید دیده بان ولایت فقیه باشد


نامزد نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان البرز، با اشاره به وظیفه خطیر و ملی مجلس خبرگان رهبری، گفت: مجلس خبرگان باید دیده بان ولایت فقیه باشد.
آیت الله سید مهدی میرباقری در نطق انتخاباتی تلویزیونی خود که از سیمای استان البرز پخش شد،خاطرنشان کرد: خبرگان باید دیده بان ولایت فقیه بوده و برای تحقق منویات ایشان و سیاستگذاری هایی که برای کل نظام می کنند، تلاش کنند. وی اضافه کرد: درمجلس شورای اسلامی مسئولیت های نمایندگان شما مسئولیت گسترده است، اما آنچه در قانون اساسی بر عهده خبرگان است مسئولیت خطیری که در مقیاس ملی است. وی خاطرنشان کرد: آن چه موجب شد نامزد مجلس خبرگان درالبرز شوم، مسئولیت در این امر بود که این مسئولیت در مقیاس منطقه ای و بومی نبوده بلکه به صورت ملی است.
میرباقری گفت: باید به سمتی برویم که مجلس خبرگان تبدیل به یک مجموعه توانمند در خدمت به پرچمدار نظام جمهوری اسلامی باشد. این نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از فعالیت ها این است که باید گفتمان سازی برای مطالبات رهبری صورت گیرد و آن را تبدیل به یک مطالبه عمومی برای بدنه جامعه کرده و تحقق آن را پیگیری کنیم. وی افزود: برای عملیاتی کردن بسیاری از مطالب که رهبری بزرگوار در سال های اخیر فرمودند، نظیر اقتصاد مقاومتی و امثال آن، خبرگان می تواند چنین مسئولیتی را بر عهده بگیرند. این نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در البرز گفت: اکنون آرایش جدید قدرت درجهان در حال شکل گیری است که بر اساس آن دو قطبی قدرت در جهان از یک طرف و طرفداران ادیان توحیدی که مخالف امپراطوری های قدرت مادی هستند و مخالف امپراطورهای استکبار جهانی هستند، یک طرف قرار گرفته اند. میرباقری افزود : ما بر سر یک پیچ تاریخی هستیم که می توانیم در مسیر انقلاب اسلامی استقامت کنیم و مدار قدرت را درجهان تغییر داده و موازنه قدرت را تغییر دهیم و دو قطبی قدرت فرماندهی را به اسلام و نظام دموکراسی برگردانیم. وی تصریح کرد: امروز مسئولیت بزرگی که بر دوش ما قرار گرفته این است که آیا به سمت سازشکاری با غرب حرکت کنیم و یا استقامتی که درطول بیش از 30 سال داشتیم و گردنه های بزرگی را پشت سرگذاشتیم را حفظ می کنیم. البرز برای نخستین بار پس از تبدیل به استان، دارای دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری است و 6 نامزد تائید صلاحیت شده برای به دست آوردن آن با یکدیگر رقابت می کنند.انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی همزمان در روز هفتم اسفند ماه برگزار می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود