3 اسفند 1394
شماره خبر: 159148

هزینه‌های هنگفت نامزدها در کرج از چشم مردم دور نمی‌ماند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

هزینه‌های هنگفت نامزدها در کرج از چشم مردم دور نمی‌ماند


رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان البرز با تاکید بر اینکه هزینه‌های هنگفت نامزدها از چشم مردم دور نمی‌ماند، گفت:این هزینه های هنگفت در مرحله تایید صحت انتخابات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی، در خصوص تخلفات نامزدهای انتخابات در استان البرز اظهار کرد: در قانون کیفیت و کمیت تبلیغات مشخص شده و جای هیچگونه ابهامی نیست. وی در ادامه با تاکید بر اینکه در قانون آمده است بَنر باید رو به روی ستاد انتخابات نامزدها نصب شود، گفت: این در حالی است که در سطح شهر کرج می بینیم که بَنرهای زیادی نصب شده و مصداق تخلف است.
برخی به برگزارکنندگان انتخابات در استان اتهام می‌زنند
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان البرز با تاکید بر اینکه هیئت نظارت ابزار برخورد با تخلف را ندارد، گفت: قانون اجازه برخورد با تخلفات انتخابات را به هیئت نظارت نداده است و طبق شرح وظایفی که در قانون تعریف شده، این هیئت باید فضای انتخابات و نحوه تبلیغات نامزدها را رصد کرده و در صورت مشاهده تخلف مراتب را گزارش دهد. روحی یزدی ادامه داد: فضای مجازی و نحوه تبلیغات نامزدها و اظهار نظرات حامیان آنها در خصوص برگزار کنندگان انتخابات در استان رصد می شود متاسفانه در این میان برخی به خود اجازه می دهند به برگزار کنندگان انتخابات در استان اتهام بزنند که این اتهامات از چشم پلیس فتا دور نمی ماند. رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان البرز با اشاره به اینکه برخی به دنبال فضاسازی در فضای مجازی هستند، گفت: برخی شدیدا به دنبال جوسازی هستند به همین منظور با اتهامات بی پایه و اساس قصد متشنج کردن فضا را دارند که این تخلف کیفر و مجازات مربوط به خود را دارد و از چشم مراجع قانونی دور نخواهد ماند.
فضاهای مجازی و نحوه تبلیغات در سطح شهر رصد می شود
وی با تاکید بر اینکه روزانه فضاهای مجازی و نحوه تبلیغات در سطح شهر رصد می شود به برگزاری سفره های شام و ناهاری که توسط برخی نامزدها پهن می شود اشاره کرد و گفت: این روش ها تاثیری معکوسی دارد و هزینه های هنگفت نامزدها از چشم مردم دور نمی ماند. روحی یزدی با تاکید بر اینکه هیچکدام از نامزدها با هیئت نظارت بر انتخابات خویشاوندی ندارند، گفت: برای هیئت نظارت بر انتخابات هیچکدام از نامزدها با هم فرقی ندارد و اگر تخلفی انجام شود با آن برخورد خواهد شد. رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان البرز در پایان به مرحله تایید صحت انتخابات اشاره کرد و گفت: در این مرحله هزینه های هنگفت نامزدها اگر در روند انتخابات تاثیرگذار باشد مورد بررسی و برخورد قرار خواهد گرفت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود