3 اسفند 1394
شماره خبر: 159169

تبلیغات نامزدها در فضای غیرقانونی نتیجه عکس دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تبلیغات نامزدها در فضای غیرقانونی نتیجه عکس دارد


فرماندار کرج گفت: تبلیغات نامزدها در فضای غیرقانونی نتیجه عکس دارد.
محمدتقی ایرانی پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از ستادهای انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا، گفت: نامزدهای انتخاباتی باید بدانند که تبلیغات گسترده و در فضاهای غیرقانونی، نه تنها باعث افزایش آراء نامزدها نمی شود، بلکه با ایجاد نارضایتی در مردم و بی قانونی، می تواند موجب کاهش رای نامزدها شود.
سهم تبلیغات در آراء مردم ۹ درصد است

ایرانی در ادامه اضافه کرد: تازه ترین نتایج نظرسنجی ستاد انتخابات شهرستان کرج، نشان داده است که تبلیغات تنها ۹ درصد در آراء مردم تاثیر دارد و شهروندان به مواردی از قبیل به سوابق مدیریتی و مسئولیت های نامزدها، تحصیلات و کسب اطلاعات از افراد آگاه بیشتر توجه می کنند. وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید توجه داشته باشند که با تیلیغات زیاده از حد، موجب افزایش آراء نیست، بلکه ممکن است نتیجه برعکس داشته و به علت نارضایتی مردم از ایجاد فضای نامناسب در شهر، موجب کاهش رای آنان شود. فرماندار کرج خاطرنشان کرد: در مثلث برگزاری انتخابات سه ضلع مهم وجود دارد، مجریان، داوطلبان و مردم که هر سه این اضلاع نقش کلیدی در برگزاری بهینه انتخابات دارند.
تخلفات ستادهای تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی بیشتر از خبرگان
ایرانی در ادامه به ضرورت رعایت قانون و اخلاق اسلامی توسط نامزدهای انتخابات تاکید کرد و گفت: همانطور که مجریان انتخابات موظفند بر اساس قانون عمل کنند تا انتخاباتی سالم و رقابتی برگزار شود، نامزدهای انتخابات نیز باید به تکالیف خود در مقابل قانون عمل کنند. وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون تبلیغات انتخابات گفت: به طور یقین، نامزدهای تایید صلاحیت شده، در خصوص قانون تبلیغات اطلاعات کافی دارند. اما خواسته ما این است که نامزدها، با برگزاری جلسات توجیهی و آموزش مسئولان ستادهای خود و همچنین توصیه به هوادارانشان، اجازه ندهند رفتار غیرقانونی برخی هواداران موجب نارضایتی شهروندان و یا کاهش اعتماد آنان به نامزدها شود. ایرانی در حاشیه این بازدید در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه تخلف کدام یک از ستادهای انتخاباتی بیشتر است، گفت: تخلفات ستادهای انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی بیشتر از ستادهای نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود