24 اسفند 1394
شماره خبر: 160281

افتتاح بزرگترین ساختمان خورشیدی کشور با حضور استاندار البرز و وزیرعلوم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

افتتاح بزرگترین ساختمان خورشیدی کشور با حضور استاندار البرز و وزیرعلوم


نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به مراکز معتبرعلمی کشور در این استان بعنوان محل و مرجعی برای تحقیقات دانشمندان گفت: تبدیل شدن البرز به قطب علمی کشور دور از دسترس نیست.
سیدحمیدطهائی در آیین تجلیل از «دکترفتح الله مضطرزاده» که با حضور دکتر فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری کشور و جمعی از دانشجویان و محققان علمی در مرکز پژوهشگاه مواد و انرژی کشور واقع در کرج برگزار شد، با اشاره به استعدادهای این استان در عرصه علمی و تحقیقاتی اظهارداشت: انتظار می رود استان البرز بعنوان یکی از مراکز علمی تحقیقاتی به نسبت جمعیت، تعداد دانشجویان، حضور مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ملی و محققان و پژوهشگران در سطح ملی، همچنین وجود بیش از 3500 واحد صنعتی و تولیدی در بخش کشاورزی، توسعه علمی وفناورانه بعنوان یکی از بخشهای قابل توجه و مرجع برای کشور و قطب علم و فناوری باشد. وی با اشاره به اینکه البرز بعنوان یکی از قطب های دارویی کشور نیز بشمار می رود و حضور بیش از 100 برند ملی در این استان شاخصه های منحصربفردی را برای این استان فراهم نموده است، افزود:انتظار داریم این پژوهشگاه در کنار مدیران اجرایی و در همسویی با دولت تدبیر و امید که طلیعه وبارقه امید آن به جامعه نیز برگشته است، شاهد تحولات علمی چشمگیر باشیم.
طهائی در محور دیگری به برگزاری برنامه های مفصل هفته پژوهش که مُهر سابقه دوسالگی در این استان را دارد اشاره کرد و گفت: سال گذشته در پارک علم و فناوری برای اولین بار نمایشگاه قابل توجهی با حضور مراکز علمی و تحقیقاتی و ارائه دستاوردهای علمی آنها برگزار شد و امسال نیز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی 175 شرکت و موسسه که 70 درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی بود، توانستند ماحصل تحقیقات علمی خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند. وی با اشاره به ماهیت این نمایشگاه در تبدیل علم به ثروت افزود: در میز فن بازار این نمایشگاه نیز شرکت های خصوصی بیش از 11 میلیارد تومان قرارداد همکاری منعقد کردند که این اتفاق قابل توجهی در عرصه علمی برای این استان بود. وی در پایان برای" دکتر فتح الله دکتر مضطرزاده" نیز آرزوی توفیق داشتند و فرصت حضور وی را در جامعه علمی مغتنم شمردند. استاندار البرز در ادامه این آیین، اولین و بزرگترین ساختمان خورشیدی کشور و کتابخانه نامگذاری شده بنام دکترفتح الله مضطرزاده" را با همراهی وزیر علوم افتتاح کرد."

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود