25 اسفند 1394
شماره خبر: 160313

قطب علمی کشور، نماد علمی کتابخانه ای داشته باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

قطب علمی کشور، نماد علمی کتابخانه ای داشته باشد


استاندار البرز با تأکید بر لزوم احداث کتابخانه مرکزی استان بعنوان مهمترین مرجع علمی و کانون رجوع محققان و اندیشمندان از احداث قلعه هنرمندان این استان نیز خبر داد و اداره کل فرهنگ و ارشاد را مأمور اجرای این طرح تا فاز عملیاتی ساخت.
"سیدحمیدطهائی" در"جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان" که محورهایی از آن به موضوع اختصاص زمین جهت احداث کتابخانه مرکزی در استان اختصاص داشت، اظهار داشت: البرز که استان قطب علم و فناوری در کشور محسوب می شود باید نماد علمی آن را نیز که همانا کتابخانه و مرکز رجوع محققان و اندیشمندان علمی است را بصورت درخور و شایسته یک استانی علمی داشته باشد.
وی جانمایی کتابخانه مرکزی استان در مکانی که محل تردد عموم شهروندان و محققان علمی باشد را امری ضروری خواند.
لزوم ایجاد تناسب کتابخانه ها با جمعیت البرز
وی افزود: ایجاد تناسب بین جمعیت و سرانه کتابخانه ای یکی از مهمترین نیازهای استان جوان البرز بشمار می رود و با توجه به رشد فزاینده جمعیتی باید تعادل بین کتابخانه ها را در جای جای نقاط این استان ایجاد کرد.
ارشاد البرز مأمور اجرای طرح قلعه هنرمندان البرزی
نماینده عالی دولت در محور دیگری به احداث قلعه هنرمندان استان که پیش تر رسانه ای شده بود اشاره کرد و گفت: طرح فرهنگی " قلعه هنرمندان" با پیش بینی مکانی برای عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی، موزه، گالری و مرکزی برای عرضه آثار هنرمندان، هنرهای معاصر و سنتی است که با راه اندازی آن محلی نیز برای رجوع گردشگران داخلی و خارجی و نماد و المان زیبایی را برای این استان تجلی گر خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه نیازمند ارائه طرح از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تیمی از هنرمندان را برای پیگیری این مطالبه فرهنگی اهالی هنر در این استان تشکیل دهد تا طرح مذکور وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.
جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کتابخانه ای
استاندار البرز در محور دیگری با اشاره به مصوبه قانون مبنی بر جلوگیری از تغییر کاربری زمین های احداث کتابخانه نیز گفت: این مهم باید بصورت ویژه به اطلاع شهرداری ها رسیده شود تا نسبت به پیشگیری این امر اقدام لازم صورت گیرد. استاندار البرز در پایان از کلیه اعضای شورای کتابخانه های عمومی برای یک سال تلاش مستمر و طرح ایده های نو در گسترش سرانه های فرهنگی و کتابخانه ای قدردانی بعمل آورد و افزود: این حوزه بسیار مهم و تأثیرگذار است و هر میزان بیشتر فعالیت داشته باشیم جذب جوانان و اندیشمندان را در این حوزه شاهد خواهیم بود. جانمایی کتابخانه عمومی استاد معین، پیگیری تحقق 5 درصد سهم شهرداری ها در بحث توسعه سرانه های فرهنگی و کتابخانه ای و افتتاح اولین کتابخانه خیرساز روستایی در استان البرز از دیگر محورهای طرح شده در این شورای استانی بشمار می رفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود