7 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161878

استاندار البرز: فضاي اقتصادي كشور و البرز رو به بهبودي است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استاندار البرز: فضاي اقتصادي كشور و البرز رو به بهبودي است


استاندار البرز با اشاره به تلاش هاي ديپلماسي و اقتصادي دولت تدبير و اميد در2 سال و نيم گذشته گفت: نتيجه اين تلاش ها نشان مي دهد كه وضعيت اقتصادي كشور و البرز رو به بهبودي است.
سيدحميد طهايي در همايش ملي مديران شبكه هاي توزيع برق كشور كه در دانشگاه آزاد اسلامي كرج در حال برگزاري است ، افزود: با مذاكرات و قراردادهايي كه با هيات هاي تجاري خارجي در سطح ملي و البرز منقعد شده ، سال 95 و سال هاي آينده روند اقتصادي كشور بهتر از گذشته خواهد بود. وي اظهار كرد: پيش از سال 94 ميزان سرمايه گذاري خارجي در استان البرز تنها 10 ميليون دلار بود كه پارسال اين رقم به 364 ميليون دلار رسيد و پيش بيني مي شود امسال و سال آينده با توجه به قراردادهاي منعقد شده ، ميزان سرمايه گذاري خارجي در البرز چند برابر شود. استاندار البرز گفت: از سال گذشته تاكنون شاهد آمدن تعداد زيادي هيات اقتصادي و تجاري خارجي به اين استان هستيم كه اين امر نتيجه تلاش هاي ديپلماسي دولت تدبير و اميد است. وي افزود: برجام سرآغازي براي تحرك اقتصادي كشور به شمار مي رود كه اميدواريم از اين فرصت بتوان به نحو شايسته براي بهبودي اقتصاد ايران اسلامي استفاده كرد. طهايي گفت: اكنون احداث كارخانه بزرگ فولادسازي با سرمايه خارجي در اشتهارد استان البرز در دست اقدام است كه سال آينده فاز نخست آن به بهره برداري مي رسد. استاندار البرز به مزيت هاي علمي ، اقتصادي و فرهنگي اين استان اشاره كرد و گفت: فعاليت 23 مركز علمي و پژوهشي كشوري ، وجود 140 هزار دانشجو، فعاليت سه هزارو 500 واحد توليدي و صنعتي و برخورداري از 75 هزار هكتار اراضي زراعي و باغي حاصلخيز از مزيت هاي البرز به شمار مي رود. وي افزود: اكنون يكصد واحد صنعتي بزرگ با برند ملي در استان البرز فعاليت مي كنند كه نقش مهمي در توليد و صادرات دارند. استاندار البرز گفت: اين استان در بخش كشاورزي و در توليد محصولات سردرختي رتبه سوم كشوري را دارد و در بخش توليد جوجه ، تخم مرغ و شير استان البرز داراي رتبه هاي برتردر ايران است . بيست و يكمين همايش مديران شبكه هاي توزيع برق كشور از امروز سه شنبه به مدت 2 روز در دانشگاه آزاد اسلامي كرج برگزار شده است.
گشايش نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي صنعت برق كشور با 79 غرفه از برنامه هاي جنبي اين همايش است كه حاصل كار متخصصان و صنعتگران داخلي مي باشد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود