14 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162290

اجازه ندهید میان بسیج و آحاد مختلف مردم فاصله ایجاد شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اجازه ندهید میان بسیج و آحاد مختلف مردم فاصله ایجاد شود


استاندار البرز با تاکید بر اینکه بسیج و بسیجیان باید با ترویج فرهنگ عمیق و ریشه دار خود که برگرفته از آموزه های دینی ما است، به جذب افکار مختلف بپردازند، گفت: اجازه ندهید دشمنان نظام و انقلاب با تعریف دیگرگونه از بسیج میان شما و آحاد مختلف مردم فاصله ایجاد کنند.
سید حمید طهایی با بیان این مطلب در دیدار اعضای شورای پایگاه بسیج شهدای استانداری البرز با وی به نقش تاثیرگذار بسیج در دوران دفاع مقدس و پس از جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار داشت: بسیج یادگار بزرگ مردی است که با روش و منش خود توانست بذر ایمان و عدالت را در دل مردم کاشته و پیام عدالتخواهی را به خارج از مرزهای ایران صادر کند. وی افزود: از بسیج و بسیجی انتظار می رود همانگونه که در طول سالهای پس از جنگ توانست با ترویج فرهنگ مشارکت و آبادانی کارکردی متفاوت از خود به نمایش بگذارد امروز نیز هجمه ها و توطئه های دشمنان نظام و انقلاب را خنثی کرده و در مقابل جنگ نرم آنان که هدفی جز ایجاد شکاف میان آحاد مختلف مردم و نفوذ در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... ندارد، ایستادگی کنند. هنر امروز بسیج باید ایجاد تغییر نگرش در مردم باشد
استاندار البرز تصریح کرد: بدون شک تحقق این مهم در گرو نگاه متفاوت بسیجیان است. بسیجی باید حتی به فردی که به لحاظ اعتقادی، رفتاری و دینی سنخیتی با او ندارد به گونه ای رفتار کند که بتواند او را جذب کند. وی افزود: این نگاه، نگاهی است که ریشه در دین مبین اسلام دارد. نگاهی که حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان آخرین فرستاده خداوند بر روی زمین در سراسر گیتی منتشر کرد و توانست مردی از سلاله آفتاب همچون حضرت علی ابن ابیطالب (ع) را به مردم معرفی کند. پایگاه بسیج شهداری کارمند استانداری باید الگویی مناسب برای استان باشد استاندار البرز در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بسیجیان استانداری باید با رویکردی سازنده و موثر بدون توجه به درجات ایمانی افراد در ترویج و توسعه فرهنگ بسیج گام بردارد. وی گفت: در این مسیر گاهی برخوردی سازنده و اثربخش می تواند تحولی عظیم در شخص بوجود آورد که شاید دهها برنامه مختلف فرهنگی و ... نتواند کارکردی اینچنین داشته باشد. طهایی یادآور شد: هر فردی در هر جایگاه و مسئولیتی باید عامل به اعتقادات و رفتارهای خود باشد تا بتواند جمعی را به نیکی و سعادت رهنمون شود.
فعالیت 37 هزار کارمند بسیجی در سطح استان البرز
سرگرد پاسدار احسان علیزاده فرمانده حوزه بسیج ادارات کل استان البرز نیز در این نشست به بیان دیدگاه های خود در حوزه بسیج ادارات کل استان پرداخت و گفت: بسیج ادارات کل استان البرز به جز فرهنگیان، 14 حوزه در سطح شهرستان های استان با 37 هزار عضو دارد که 24 هزار نفر از آنان بسیجی فعال هستند. وی تعداد بسیجیان عضو در پایگاه های بسیج ادارات استان را 72 درصد اعلام کرد وگفت: محوری ترین برنامه بسیج ادارات استان بر محور کارمندان و خانواده های آنان استوار بوده و سعی دارد از این ظرفیت در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و... خود بهره مند ببرد.
هدف بسیجی چیزی جز خدمت به مردم در راستای پیشبرد اهداف نظام نیست
مسئول پایگاه بسیج شهدای استانداری البرز نیز از دیگر سخنرانان این نشست صمیمی بود. حسین بغدادی با بیان انیکه نگاه ما در پایگاه بسیج شهدای استانداری نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است خاطر نشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری بسیج یعنی حضرت علی (ع) که همه وجود خود را وقف اسلام کرد. در این راستا بسیجیان پایگاه شهدای استانداری نیز از هیچ تلاشی در راستای خدمت به مردم در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب فروگذار نخواهد کرد. وی تاکید کرد: در این مسیر خط فکری و جناحی حاکم نیست چراکه عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی فراتر از این نگاه ها بوده و هست. مسئول پایگاه بسیج استانداری البرز واگذاری مسئولیت و دبیری شورای فرهنگی استانداری، ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف را گامی مهم در جهت توسعه و ترویج فرهنگ عمیق بسیج عنوان کرد و یادآور شد: پایگاه بسیج شهدای کارمند استانداری البرز تلاش خواهد کرد با برنامه ریزی منسجم از ظرفیت خود در این بخشها استفاده کرده و با پرهیز از موازی کاری اقدامات مطلوبی در جهت خدمت به مردم به منصه ظهور و بروز برساند. به گفته وی برگزاری اردوی راهیان نور، بازدید از پارک موزه دفاع مقدس، بازدید از موزه عبرت، برگزاری اردوهای زیارتی قم و جمکران، کوهنوردی و صحرانوردی و برگزاری نشست های تخصصی در حوزه های فرهنگی از جمله؛ نشست تخصصی شبکه های اجتماعی؛ فرصت ها و تهدیدها و... از اهم اقدامات این پایگاه در طول هشت ماه گذشته بوده است. گفتنی است در پایان این نشست برخی از اعضای شورای پایگاه بسیج شهدای کارمند استانداری البرز به بیان دیدگاه های خود در حوزه های مختلف پرداختند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود