15 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162365

572 هكتار از اراضي ملي ساوجبلاغ از چنگ زمين خواران خارج شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

572 هكتار از اراضي ملي ساوجبلاغ از چنگ زمين خواران خارج شد


فرماندار ساوجبلاغ با تاكيد بر عزم دولت براي مقابله جدي با پديده زمين خواري و تصرف اراضي ملي، گفت كه 572 هكتار از اراضي زراعي و باغي به دليل تغيير كاربري در شهرستان ساوجبلاغ در سال 94 آزادسازي شده است.
اابوالقاسم پاليزگير روز چهارشنبه در گفتگو با ايرنا، اظهار داشت: از مجموع 572 هكتار اراضي چيزي حدود 562 مورد احكام قضايي صادر شده است. وي گفت: احكام قطعي شده در محاكم قضايي براي اين اراضي به 57 مورد مي رسد كه 549 پرونده فقط به سال 94 بر مي گردد كه تشكيل شده است. فرماندار ساوجبلاغ افزود: در اين خصوص ديوار كشي به طول 54 هزار و 725 متر طول توسط افراد مختلف و سودجو ساخته شده بود كه با هماهنگي مراجع قضايي تخريب و به زمين كشاورزي تبديل شد. پاليزگير گفت: ساخت ويلا در اراضي و باغات از ديگر تخلفات صورت گرفته در سال 94 بوده كه امور اجرايي مقابله با ساخت و ساز غير مجاز توانست 155 مورد را تخريب كند. وي گفت: محوطه سازي به ميزان 116 هزار و 200 متر مربع و ساخت استخرهاي تفريحي به تعداد 84 دستگاه نيز در اجراي احكام قانون حفاظت از اراضي كشاورزي تخريب و به وضعيت كشاورزي عودت شد. وي افزود: آخرين گزارش قلع وقمع مربوط به آزادسازي يكصد هكتار از اراضي زراعي و باغي در روستاي اسماعيل آباد شورقلعه است. پاليزگير افزود: در تاريخ هفتم ارديبهشت ماه سال جاري 110 مورد چهار ديواري غير قانوني به طول ديواركشي 8500 متر مربع در روستاي اسماعيل آباد شورقلعه تخريب شد. وي افزود: 20 ويلا نيز به مساحت 2 هزار مترمربع كه در اراضي كشاورزي به ‌طورغير قانوني ساخته شده بودند تخريب شد. وي ادامه داد: در اين عمليات آزاد‌سازي 15هزار و 500 متر مربع آلاچيق و محوطه‌سازي و 3500 متر مربع استخر تفريحي در اين روستا تخريب شد.
فرماندار ساوجبلاغ به همه كساني كه ناآگاهانه اقدام به خريد ملك كشاورزي كرد تا مبادرت به ساخت ويلا كنند هشدار داد تا فريب افراد سود جو را نخورند و قبل از هرگونه معامله، با افراد مسئول در جهاد كشاورزي و شهرداري ها مشورت كنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود