15 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162379

نقش معلم در ارتقاي منزلت و شخصيت دانش آموزان تاثيرگذار است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نقش معلم در ارتقاي منزلت و شخصيت دانش آموزان تاثيرگذار است


فرماندار فرديس با اشاره به نقش معلم در ارتقاي منزلت و شخصيت دانش‌آموزان، گفت: معلمان يكي از مهمترين وظايف جامعه را برعهده دارند.
علي قنبر زماني در آيين تجليل از معلمان مدرسه دخترانه رضوان در شهرك اهري فرديس با تبريك هفته معلم و گراميداشت سالر‌وز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري افزود: اگر بخواهيم جامعه توسعه پيدا كند و كشوري سربلند داشته باشيم بايد جايگاه معلمي را ارتقا دهيم و جامعه سالم و سازنده فقط به با مديريت معلمان امكان پذير است.وي گفت: جايگاه معلمان جايگاه ويژه‌اي در جامعه و نقش اصلي و اساسي در پيشرفت و آگاهي نسل آينده انقلاب اسلامي بر عهده معلمان است. وي بر امر آموزش نسبت به آگاهي دانش آموزان و اوليا را در راستاي معضلات اجتماعي گامي موثر دانست و اظهار كرد: پيشگيري ازگرفتاريهايي كه ممكن است جوانان و نوجوانان ناخواسته دچار آن شوند كمك كنند. وي خاطرنشان كرد: اين وظيفه ايجاب مي‌كند كه مسئولان نسبت به رفع نيازهاي اين قشر توجه ويژه‌اي داشته و زمان بيشتري براي رفع مشكلات آنها صرف كنند. وي از معلمان خواست علاوه بر آموزش در رسيدگي به مشكلات دانش آموزان توجه ويژه داشته و افزود: معلمين مي توانند رفتار و گفتار دانش آموزان را مديريت كرده و با پرورش صحيح و هدايت آنها در مسير درست از بروز بسياري از معضلات اجتماعي و فرهنگي در جامعه آينده جلوگيري كنند آموزش در سنين كودكي و نوجواني در شكل گيري شخصيت افراد بسيار مؤثر است. فرماندار فرديس در نشست با معلمان ،مديران و معاونين مدرسه پاي دردل و مشكلات آنها نشست و اظهار اميدواري كرد به پاس زحمات و تلاشهاي معلمين كه روشنگر و راهنماي چراغ هدايت بشريت اند سعي در برطرف كردن مشكلات آنها به عمل آورند. اين مجتمع آموزشي در دونوبت صبح و عصر با 36 كلاس پذيراي 1307 دانش آموز است كه در نوبت صبح 377 نفر و در نوبت عصر 970 نفر دانش آموز حضور دارند.
مدرسه رضوان كه كه در منطقه محروم واقع شده فاقد امكانات آموزشي رفاهي و تفريحي و از همه مهمتر با كمبود فضاي آموزشي مواجه هستند. فرماندار فرديس به بررسي مشكلات مدارس علي الخصوص مدرسه رضوان در شهرك اهري پرداخت و پاي درد و دل دبيران و زحمتكشان اين مدرسه نشست. زماني در خصوص مشكلات و كمبودهاي مدرسه رضوان قول همكاري و مساعدت داد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود