28 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163185

حضور 36 برابری سرمایه گذاران خارجی طی دو سال گذشته در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

حضور 36 برابری سرمایه گذاران خارجی طی دو سال گذشته در البرز


استاندار البرز با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای جذب سرمایه ها گفت: ظرف مدت دو سال گذشته حضور سرمایه گذاران خارجی در البرزنسبت به سال های ماقبل آن 36 برابرشده است.
سید حمید طهایی در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج ،‌افزود: با عنایت مقام معظم رهبری ، تلاش های هوشمندانه دولت تدبیر و امید امروز حصر اقتصادی کشور پس از سال ها شکسته شده است.وی خاطر نشان کرد: دشمنان علیه کشورمان متحد شده بودند و اجماع جهانی تشکیل دادند اما این اجماع به هم خورد و قطعنامه ها نیز پس گرفته شد. وی بیان داشت: اکنون این فضا برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور آماده شده است و مسئولان شرایطی فراهم کرده اند که درعین استفاده از فناوری های روز از سرمایه های گذاری خارجی در کشور نیز بهره مند شویم. وی اظهار کرد: با استفاده از این فرصت های به وجود آمده می توان کالاهای ایرانی را به سایر کشورها صادر کرد و سهمی که حق کشور مان است ، دریافت شود. استادار البرز اظهار کرد: این استان د بخش سرمایه گذاری خارجی گام های بلندی برداشته است . وی با اشاره به اینکه در بخش سرمایه گذاری خارجی شهرداری ها نیز می توانند ورود کنند،گفت: می توان از سرمایه های خارجی در طرح های عمرانی مدیریت شهری استفاده کرد.
استاندار البرز ادامه داد:براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی البرزسالانه حدود 80 میلیون تردد در جاده های این استان صورت می گیردکه 30 درصد آن متعلق به البرزو مابقی خودروهای عبوری هستند.
وی افزود: می بایست برای این حجم بالای تردد در استان البرز به لحاظ اقتصادی برنامه ریزی کرد. طهایی خاطر نشان کرد: برای مسافران عبوری می توان ایستگاه هایی احداث کرد تا ضمن آنکه رفع خستگی می کنند، نشاط و شادابی برای آنان در پی داشته باشد. وی گفت: یکی از اقداماتی که اکنون دولت تدبیر و امید در دستور کار دارد عملی کردن شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است. وی افزود: برای اجرایی شدن این شعار در استان البرز نیز به جد فعال هستیم . طهایی اظهار کرد: در این خصوص کمیته ای تشکیل شده است و قرار است بخشی از جلسات در واحد های تولیدی برگزار شود تا مدیران صنایع مشکلات را بازگو کنند. وی بیان داشت: برای این اقدام طراحی و برنامه ریزی شده است. وی در خصوص افزایش حوزه اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستاها گفت:می بایست در این بخش ابتدا بررسی در عملکرد های شوراهاانجام شود و مسئولیت که بر عهده شورا تاکنون گذاشته شده اجرایی شده یا خیر،سپس تصمیم گیری شود تا حوزه شوراها در چه ابعاد و با چه سازوکار افزایش یابد. وی با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی در دنیا 2متر مربع است، اظهار داشت:در کشور ما این سرانه 75سانتی مترمربع و در البرز 38 سانتی متر مربع است. وی اظهار کرد: معتقد هستم که هرقدر به افزایش امکانات تفریحی برای جوانان اهمیت بدهیم آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود