29 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163235

نماینده مجلس: کمرنگی نقش دین در خانواده، بی هویتی را به دنبال دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نماینده مجلس: کمرنگی نقش دین در خانواده، بی هویتی را به دنبال دارد


نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت:کمرنگ شدن نقش دین در خانواده ها ،بی هویتی دینی را در جوانان در پی دارد.
محمدجواد کولیوند در آئین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای عکس و فیلم که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، یکی از مباحث جدی کشور درموضوع مواد مخدر را قرارگرفتن ایران در مسیر ترانزیت اروپا دانست و افزود: کنترل این معضل، فکرهای مختلف می طلبد تا در این مسر اقدامات ویژه ای داشته باشیم.
وی اظهار داشت: اساس کار غربی ها و صهیونیست برای هدف قرار دادن جوانان ما تصمیم گیری بر اساس یک مثلث بود که یک راس آن مواد مخدر، راس دیگرش فساد و فحشا و راس سوم آن بی هویتی دینی بود که هر سه را در جامعه ما پیش بردند. وی گفت: متاسفانه در دانشگاه ها و دیگر مراکز تاثیرگذار در بحث دین اتفاقاتی می افتد که هویت دینی و اثرات آن کاهش می یابد و زمانی که نقش دین در یک جامعه و یا خانواده کمرنگ شود چیزهای دیگری جایگزین آن می شوند. کولیوند افزود: اگر در دستگاه قضا و نیروی انتظامی که درگیر مسائل اجتماعی هستند و نیز زندان ها بررسی شود می توان دید که خانواده ها در بحث دین توجه ویژه ای نکرده اند. وی اضافه کرد: پس از پایان جنگ جامعه به سمت و سویی رفت که نباید می رفت و پدیده هایی به وجود آمد که با سرعت و فشار نمی شد جلوی بروز آن را گرفت. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با برنامه می بایست جلوی این مسیر را گرفته می شد، اظهار داشت: امروز مواد مخدر صنعتی افیونی برای خانواده هاست که ابتدا یک انرژی کاذب می دهند و بعد هویت انسان ها را نابود می کند لذا دشمنان این مثلث را برای جوانان ما پیش بینی کردند تا در نهایت به سمت بی هویتی دینی بروند. وی با اشاره دوباره به اینکه ما در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا هستیم، گفت: ما در مسیری هستیم که قربانی آن می شویم و بیش از 30 تا 40 درصد آن در مسیر ایران پیاده می شود. کولیوند با بیان اینکه اگر جامعه ای انسانیت خود را از دست بدهد دیگر هیچ هویتی ندارد، افزود: متاسفانه دستگاه های ما باید چقدر قربانی دهد تا آن را مدیریت کند، ما با این واقعیت روبرو هستیم و با احساس و عاطفه نمی توان کاری کرد بلکه باید با عقل و تدبیر جلوی آن را گرفت. وی اظهار امیدواری کرد که در مجلس و در کنار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بتوانند به صورت قانونی و با خلاقیت کاری انجام دهند و گفت: ما نسبت به نسل جدید و آینده مسئول هستیم. در آئین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای عکس و فیلم رهائی که با موضوع اعتیاد برگزار شد، بسیاری از مسئولین استانی همچون استاندار، دادستان شهر کرج، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، اعضای شورای شهر، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، فرمانداران شهرستان های استان البرز و جمع کثیری از هنرمندان حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود