1 خرداد 1395
شماره خبر: 163445

واکنش نماینده مجلس خبرگان به انتشار فیش های حقوقی در فضای مجازی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

واکنش نماینده مجلس خبرگان به انتشار فیش های حقوقی در فضای مجازی


نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در واکنش به انتشار فیش‌های حقوقی برخی از مدیران دولتی در فضای مجازی گفت: من به عنوان یک همکار در مجلس خبرگان از حسن روحانی می‌خواهم اجازه ندهد بیت المال اینگونه خورده شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در همایش بزرگداشت سالروز آزادی خرمشهر که امروز شنبه(یکم خرداد) در دانشگاه خوارزمی برگزار شد ضمن اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان گفت: مهدویت از موضوعاتی است که بحث و سوژه زیادی برای سخن دارد. وی افزود: اما به ذهنم رسید که در این جمع فرهیخته به یکی از ابعاد عقیده مهدویت بپردازم؛ همه ادیان و ملل از یهود گرفته تا بودا، از زرتشت تا هندو و فرق مختلف مسلمانان همه به یک مصلح دل بسته‌اند. وی با بیان اینکه تا کنون گروه و مذهبی وجود نداشته که منکر اندیشه موعود باشد، خاطرنشان کرد: ممکن است در اسم و اوصاف، آن هم به صورت محدود اختلاف وجود داشته باشد اما در اینکه روزی موعودی خواهد آمد و انسان ها را از ظلم و ستم می رهاند هیچ تشکیکی وجود ندارد. این منتخب مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به سخنانی از برتراند راسل و آلبرت انشتین اشاره کرد وافزود: این اندیشمندان نظریه‌ای داده‌اند مبنی بر اینکه دنیا وقتی به عدل می‌رسد که به صورت یک کشور، با یک قانون و توسط یک حاکم اداره شود. اسلامی اضافه کرد: عمده جنگ هایی که بشر در آن درگیر می‌شود به دلیل مرزهای موهوم است و اگر بخواهیم مردم را از این خون ریزی ها نجات دهیم باید جهان مانند یک کشور اداره شود. وی خاطرنشان کرد: اگر تا دیروز تشیع این گفته را اعلام و از آن حمایت می‌کرد امروز این حرف از دهان فیلسوفان و نظریه پردازان جهان گفته می‌شود. این عضو مجلس خبرگان رهبری به اهمیت مهدویت در اسلام اشاره کرد وگفت: این موضوع آنقدر مهم است که پیامبر می فرمایند«من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتته جاهلیه». وی افزود: این حدیث در 32 کتاب که از منابع وهابیت نیز می باشد ذکر و مورد تایید قرار گرفته است.
اسلامی در ادامه با بیان اینکه حال باید دید وهابیت و القاعده در مورد این حدیث چه موضعی دارد به ذکر خاطره ای از مناظره با یک وهابی در مدینه پرداخت و گفت: بنده از این فرد پرسیدم که موضع شما در قبال این سنت چیست؟ این شخص با این سوال به بن بست رسید زیرا هیچ پاسخی نداشت. وی یادآور شد: همین بی منطقی و فاصله گرفتن از اندیشه است که باعث شده این گروه ها به سمت خشونت و کشتار پیش بروند و خاورمیانه را غوغای بی منطقی و بی تفکری فرا بگیرد. این نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمین هیچگاه از حجت خداوند خالی نیست اما اندیشه وهابیت در قبال آن هیچ پاسخی ندارد و به بن بست می رسد و دست به خشونت می زند. اسلامی در ادامه این بحث را مطرح کرد که ممکن است دیگران بپرسند امامی که در غیبت باشد همانند این است که وجود ندارد و گفت: درست است که امام زمان به دستور خداوند در غیبت به سر می برد اما مشابهان وی یعنی علما هستند که به مسائل پاسخ دهند. وی خاطرنشان کرد: افرادی همچون مقدس اردبیلی، شیخ مفید، شیخ صدوق، امام خمینی و مقام معظم رهبری از مشابهان امام زمان هستند و می توان از آنان هدایت گرفت. این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی مردم در شرایط کنونی اشاره و اعلام کرد: مردم به خصوص دهک های پایین جامعه حقیقتا در شرایط خوبی قرار ندارند و تحت فشار هستند. اسلامی در واکنش به انتشار فیش حقوقی برخی از مدیران دولتی در فضای مجازی گفت: انتظار من به عنوان یک همکار در مجلس خبرگان رهبری و یک دوست از حسن روحانی این است که اجازه ندهد اموال بیت المال اینگونه خورده شود. وی افزود: پس از انتشار این فیش های حقوقی در فضای مجازی حدود 200 میلیون تومان به بیت المال بازگشت داده شد؛ این نشان می دهد که این پول ها حق این افراد نبوده است. اسلامی خاطرنشان کرد: این فیش هایی بود که در فضای مجازی منتشر شد؛ حال فکر کنید در آن جاه هایی که دیده نشده است چه خبر است. وی در پایان گفت: مدیران اجازه ندهند بیشتر از این به مردم فشار آید و به مردم رسیدگی کنند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود