13 خرداد 1395
شماره خبر: 164222

اندیشه های امام خمینی (ره) نقشه راه جنبش های آزادیخواهی در جهان است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اندیشه های امام خمینی (ره) نقشه راه جنبش های آزادیخواهی در جهان است


استاندار البرز با بیان اینکه آرمان امام راحل راهنمای بزرگ و نقشه راه جنبش ‌های آزادیخواهی در جهان است، تصریح کرد: به واقع ‌عزت و سربلندی انقلاب ما مدیون رهبری امام راحل بوده و بزرگداشت نام و یاد این بزرگوار از وظایف همه بشمار می رود.
«سیدحمیدطهائی» همزمان با فرا رسیدن ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) بخشی از ابعاد شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی را تبیین کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، نعمت دینی و الهی بود که به گونه ایی شگفت آور توانست در اندک زمانی کوتاه، امواج توفنده و خروشان آن از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته، جهان معاصر علی الخصوص دنیای اسلام را دچار درخشش انفجار نورانی خود کند.
وی با بیان اینکه اندیشه های حضرت روح الله خمینی از دوران نوجوانی تا بیش از چهار دهه، تاریخ ساخت، تاریخ ساز شد و خود تاریخ را با تحولاتی شگرف رو کرد که آثار آن تا کنون نیز ساری و جاری است و انقلاب اسلامی مصداق عینی این تغییرات حکایت از فقیهی، فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، ادیبی عمیق، مفسری بینا و سیاست مداری دانا بود. طهائی تصریح کرد: ذهن و زندگی امام خمینی (ره) جامع علم و عمل بود و هر آنچه را بر زبان می راند و به هر میزان که از مردم می خواست خود پیش از دیگران و بیش از دیگران به آن عمل می کرد، اعتقادش چو صخره های سخت و همتش به بلندای قله ها بود، چون شجره طبیه اندیشه اش از چشمه فرهنگ قرآن سیراب می شد. نماینده عالی دولت در ادامه با اشاره به بخشی از اندیشه های دینی حضرت امام خمینی(ره) گفت: از مهم ترین محورهای بحث احیاگری و اصلاح طلبی امام خمینی رحمه الله در اندیشه هایشان، اعتقاد آن حضرت به احیای اندیشه حکومت اسلامی است که در تاریخ اسلام از آغاز تا کنون شاهد این حرکت های اصلاحی جهت احیای اندیشه حکومت اسلامی بوده ایم. استاندار البرز با اشاره به روحیه استکبار ستیزی امام راحل گفت: استبکارستیزی و دشمن شناسی و داشتن خودباوری و استقلال که برگرفته از اندیشه امام راحلمان است، سرلوحه افکارو اعمالمان قرار گیرد. طهائی با تأکید بر لزوم ترویج اندیشه های امام خمینی (ره) تأکید کرد: امام خمینی (ره) با تکیه بر ایمان به خدا و وحدت کلمه، روح اسلام خواهی و عدالت ‌خواهی را بین محرومان جهان زنده کرد و بنیان مبارزه با استکبار را پایه گذاری نمود،امروز به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه های امام خمینی (ره) از مرزهای کشور فراتر رفته و در قلب کشورهای آفریقایی و سایر مناطق جهان گسترش یافته است. وی افزود: آرمان امام راحل راهنمای بزرگ و نقشه راه جنبش ‌های آزادیخواهی در جهان است؛به واقع ‌عزت و سربلندی انقلاب ما مدیون رهبری امام راحل بوده و بزرگداشت نام و یاد این بزرگوار از وظایف همه بشمار می رود. استاندار البرز تصریح کرد: تلاش در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ارتحال امام راحل و انتقال تفکر و اندیشه های آن امام بزرگوار به نسل جدید در استان ضروری است و تبیین شخصیت امام راحل(ره) از ملزومات جامعه امروزی بشمار می رود؛برای انعکاس تفکرات امام خمینی (ره) باید برنامه ریزی صورت گیرد تا دیدگاه های ناب رهبر فقید انقلاب اسلامی موثر واقع شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود