23 تیر 1395
شماره خبر: 166283

اتمام پروژه مترو هشتگرد منوط به تخصیص اعتبار ملی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اتمام پروژه مترو هشتگرد منوط به تخصیص اعتبار ملی


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: اتمام پروژه مترو هشتگرد به اعتبار ملی نیاز دارد که تا کنون تخصیص پیدا نکرده است.
ابولقاسم پالیزگیر اظهار کرد: کار نصب عرشه اصلی پل عابر پیاده اتوبان کرج - قزوین در پارک سوار شمال شهرک صنعتی هشتگرد به پایان رسید و تردد خودروها در اتوبان به حالت عادی بازگشته است.
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد کار نصب سایر قطعات تا یکشنبه هفته آینده به طول خواهد انجامید، افزود: این پل برای پارک سوار شهرجدید هشتگرد نقش موثری در راستای جلوگیری از تصادفات دارد.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: تامین اعتبار این پل عابر پیاده توسط بخش خصوصی انجام گرفته است. وی با تاکید بر اینکه بنا است بخش خصوصی در ازای تامین اعتبار انجام شده به مدت چند سال از ظرفیت تبلیغات پل استفاده کند، تصریح کرد: این پروژه با مصوبه شورای ترافیک شهرستان انجام شده است.
احداث ایستگاه مترو گلسار در آینده ای نزدیک
پالیزگیر بیان کرد: جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید امروز به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار می شود. وی در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه اتمام پروژه مترو هشتگرد به اعتبار ملی نیاز دارد اما تا کنون تخصیص پیدا نکرده است، گفت: مترو در حوزه هشتگرد بیش از ٨٠ درصد پیشرفت داشته است. وی با اشاره به اینکه خوشبختانه پروژه مترو هشتگرد با مشکل زیادی رو به رو نیست، افزود: ریل گذاری، تملک اراضی و توافقات مورد نظر پیرو این پروژه انجام شده است. پالیزگیر اظهار کرد: در آینده نزدیک کلنگ احداث ایستگاه مترو در گلسار بر زمین زده و با توافق با بخش خصوصی این ایستگاه احداث خواهد شد. فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه با احداث این ایستگاه علاوه بر کارگران بیش از ١٥ شرکت مجاور، اهالی شهرهای گلسار، کوهسار و روستاهای مجاور نیز از آن بهرمند خواهند شد. وی یادآور شد: همزمان با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی ساختمان اداری بیمارستان تامین اجتماعی هشتگرد به بهره بر داری رسید.
ساماندهی گلزار شهدای تک مزاری در ساوجبلاغ
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه ساخت حوضچه های تصفیه خانه فاضلاب شهرصنعتی هشتگرد از روز شنبه ۱۹ تیرماه سال جاری آغاز شده است، گفت: روند اجرای امور مربوطه طی دو هفته آینده سریعتر خواهد شد. وی بیان کرد: در حال حاضر و به طور مستمر انتقال میلگرد از میانه به شهر صنعتی هشتگرد در حال انجام است و مهندس ناظر هم بر کیفیت مصالح نظارت دقیق دارد. پالیزگیر تاکید کرد: در مجمع عمومی با حضور صاحبان صنایع قرار شد موازی با پیشرفت کار نسبت به تامین منابع مالی برحسب متراژ، نیروی انسانی و همچنین میزان مصرف آب هزینه ها پرداخت شود. وی اظهار کرد: کار احداث تصفیه خانه شهر صنعتی هشتگرد بعد از ٢٠ سال، با سرعت در حال پیگیری است. پالیزگیر در خاتمه بیان کرد: در پی مصوبه شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر ساماندهی گلزار شهدای تک مزاری در شهرها و روستاها؛ از مجموع ۱۸ شهید والامقام گلزار امامزاده جعفر هشتگرد، تعداد ۱۰ گلزار نوسازی و ۶ مزار مطهر تا دو هفته آینده آماده می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود