29 تیر 1395
شماره خبر: 166644

قطب تولید شیر کشور کجاست؟

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

قطب تولید شیر کشور کجاست؟


فرماندار نظرآباد از وجود هزار و 500 گاوداری صنعتی با 70 هزار راس گاو در این شهرستان خبر داد و گفت: روزانه 618 تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود که علاوه بر مصرف در صنایع تبدیلی استان به سراسر کشور نیز ارسال می‌شود.
حجت الله صادقی گفت: پس از برگزاری 9 جلسه از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان، پیشنهاد شد از جلسه دهم به بعد فرمانداران شهرستان‌های استان نیز حضور داشته باشند تا بررسی معضلات و مزیت‌های اقتصادی شهرستان بهتر انجام شود. وی افزود: بر همین اساس، فرمانداری نظرآباد همراه با دیگر شهرستان‌های در حال تهیه و تدوین اطلاعات و مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی صنعتی، دامداری و کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت است.صادقی ادامه داد: تهیه این شناسنامه به دلیل گسترده بودن صنایع و تولیدی‌های نظرآباد قدری زمان‌بر است اما در نهایت می‌تواند به پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان کمک شایانی داشته باشد. فرماندار نظرآباد آماری کلی از واحدهای تولیدی این شهرستان را ارائه داد و افزود: 500 واحد تولیدی صنعتی و هزار و 500 گاوداری صنعتی در نظرآباد، شاخص‌ترین آمار اقتصادی این شهرستان را در بر می‌گیرد. صادقی به اهمیت گاوداری‌های صنعتی شهرستان اشاره و عنوان کرد: هزار و 500 گاوداری با 70 هزار راس گاو در نظرآباد رقمی بسیار قابل توجه است که حتی از آمار چند استان در کنار هم نیز فراتر می‌رود؛ به همین دلیل این شهرستان به عنوان قطب تولید شیر کشور مطرح می‌شود. وی با بیان اینکه فقط یک گاوداری در نظرآباد دارای 12 هزار راس گاو است خاطرنشان کرد: روزانه 618 تن شیر در نظرآباد تولید می‌شود که علاوه بر مصرف در صنایع تبدیلی استان به سراسر کشور ارسال می‌شود. فرماندار نظرآباد ضمن اعلام استقبال از سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی لبنی در این شهرستان خاطرنشان کرد: تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد؛ کمبود زمین برای استقرار این صنایع است که با تدابیر اندیشیده شده در صدد رفع آن هستیم.
صادقی از تلاش برای تکمیل زیرساخت‌های دو شهرک صنعتی نجم‌آباد و نظرآباد دو برای استقرار صنایع به خصوص صنایع لبنی خبر داد و گفت: افرادی که پیش از این برای راه‌اندازی صنایع در این شهرک‌ها زمین گرفته اما موفق به این کار نشده‌اند باید در اسرع وقت اقدام کنند در غیر این صورت زمین را واگذار کنند. این مسئول در پایان اعلام کرد: به دلیل وجود مواد اولیه کافی در نظرآباد برای ایجاد صنایع لبنی، فرمانداری نظرآباد از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال کرده و از هیچ کوششی برای حمایت از این بخش دریغ نخواهد کرد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود