3 مرداد 1395
شماره خبر: 167032

گزارش نشست مشاورین امور زنان و خانواده در استان

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

گزارش نشست مشاورین امور زنان و خانواده در استان


نشست مشاورین امور زنان و خانواده فرمانداری های تابعه استان با حضور مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری، فرماندار فردیس و جمعی از مشاورین دستگاه های اجرایی در امور زنان و خانواده در شهرستان فردیس برگزار شد.
در این نشست با حضور "بی بی عصمت سرفرازی"مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده پرداخته شد. در این نشست به تبیین سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده و جایگاه زنان در برنامه ششم توسعه پرداخته شد؛همچنین فرصت های فراروی زنان در استان مورد بررسی قرار گرفت. زمانی فرماندار فردیس در این نشست ضمن پرداختن به جایگاه زنان در حوزه های مختلف، برنامه ریزی جدی در زمینه آموزش خانواده و تحکیم بنیان خانواده و کاهش مسائل و آسیب ها را مورد تاکید قرار داد. وی همچنین نقش تاثیرگذاری زنان سالم ، با مهارت و توانمند در تحکیم بنیان خانواده را اساسی دانست. در این نشست سرفرازی به برخی از ظرفیت های موجود در زنان در استان البرز پرداخت و گفت: با فعال شدن کارگروه های زنان در شهرستان ها و ادارات کل استان می توان شاهد تصویب طرح های تاثیر گذار در کارگروه بانوان و خانواده استان بود. وی به این نکته نیز اشاره کرد: کارگروه بانوان و خانواده استان زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که با برنامه ریزی صحیح می توان شاهد رفع مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده استان بود. سرفرازی نیز به توضیح نمونه ای از طرح های اجرا شده در دولت تدبیر و امید از جمله طرح های مشترک با آموزش و پرورش استان مانند طرح آسیب شناسی اجتماعی و روانی دانش آموزان دختر دوره متوسطه ، بهبود وضعیت بهداشت دختران دانش آموز در مناطق محروم و طرح های مشترک با اداره کل جهاد کشاورزی مانند آموزش و ترویج کارآفرینی و توسعه کسب و کار پایدار در زنان روستایی و طرح های دیگری مشتمل بر 46 پروژه با برخی از سازمان های مردم نهاد استان ، اداره کل استاندارد ، اداره کل بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه ای استان پرداخت. وی افزود: پرداختن به بهره مندی از توانمندی سازمان های مردم فعال در حوزه زنان و خانواده در دستور کار این دفتر نیز قرار دارد. سرفرازی همچنین گفت:با برنامه ریزی در راستای شبکه سازی تخصصی حوزه زنان و خانواده با تعامل ویژه ی دستگاه های اجرایی استان و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده شاهد نقش آفرینی همه جانبه زنان در توسعه همه جانبه و پایدار خواهیم بود.
در حاشیه این نشست از دو کارگاه تولیدی زنان کارآفرین شهرستان فردیس نیز بازدید بعمل آمد. دیدار مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری البرز و مشاورین امور زنان و خانواده فرمانداری های تابعه استان و جمعی از مشاورین دستگاه های اجرایی استان در حوزه زنان و خانواده با امام جمعه محترم شهرستان فردیس نیز انجام شد. "بی بی عصمت سرفرازی" مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری البرز در این دیدار به نقش تاثیرگذار علما و ائمه جمعه در تبیین جایگاه و نقش زنان و مادران در جامعه پرداخت و افزو:د در دولت تدبیر و امید تحکیم بنیان خانواده و توجه به نقش فرزند آوری و همسر داری یکی از مباحث مهم و اساسی است که هر زن ایرانی مسلمان به این موضوع توجه دارد. اما باور داریم در راستای آموزه های دین مقدس اسلام بر اندیشه های امام خمینی ره که تاکید داشتند زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند نقش زنان در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی یک ضرورت است. حجت الاسلام و المسلمین ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس در این دیدار ضمن تبیین جایگاه زنان از منظر قرآن و اسلام به حضور زنان و تاثیرگذاری آن ها در خانواده در رسالت خطیر آن ها در تربیت فرزندان اشاره نمود. ایشان نیز بر نقش آموزش در راستای تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد. ایشان حضور در عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی را نیز برای زنان جامعه لازم دانسته و این حضور را تا زمانی که به تضعیف تحکیم بنیان خانواده نشده مورد تاکید قرار داد. مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری البرز به همراه مشاورین بانوان و خانواده فرمانداری های تابعه استان و جمعی از مشاورین دستگاه های اجرایی از شرکت بهین صنعت هونامیک بازدید کرد. این شرکت دارای 150 پرسنل خانم از زنان سرپرست استان در شهرستان فردیس فعال است . این شرکت که به ریاست سرکار خانم پورنگهبان می باشد دارای نمایندگی های رسمی در کشور های مختلفی از جمله بلژیک کانادا برزیل و دیگر کشور های همسایه نیز می باشد. مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده در این بازدید ضمن بررسی مسائل و مشکلات در تماس تلفنی با جناب آقای کامکار معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار البرز معاون استاندار.. ضمن بیان توانمندی های شرکت نسبت به بررسی مباحث مطروحه پرداخت.

همچنین در این بازدید از دو طرح تمثال مقام معظم رهبری که به دست زنان هنرمند ایرانی بافته شده است و طرح ترکیبی لباس با حاشیه های فرش دستباف ایرانی نیز رونمایی شد.

تعداد امتیازات: (0) Article Rating 12345

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود