5 مرداد 1395
شماره خبر: 167197

بازدید استاندار البرز و مسئولان استان از پارک فناوری پردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بازدید استاندار البرز و مسئولان استان از پارک فناوری پردیس


استاندار البرز به همراه مشاوران و جمعی از مدیران کل استان با حضور در پارک فناوری پردیس،ظرفیت های فن بازار و آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی این مرکز دانش بنيان را از نزدیک پایش کرد. توسعه همکاری های دو جانبه بین پارک علم و فناوری استان البرز و پارک فناوری پردیس اصلی ترین هدف این بازدید بشمار می رفت.
«سیدحمیدطهائی» استاندار البرز در حالی که مشاوران، معاونان و جمعی از مدیران کل استان نیز وی را همراهی مي کردند، با حضور در پارک فناوری پردیس، ضمن دیدار مشترک با روسا و اعضای هیات علمی این دانشگاه، بخشی از دستاوردهای شرکت هاي دانش بنیان را از نزدیک پایش کرد. طهائی با تأکید بر لزوم گسترش همکاری های مشترک دو جانبه اظهار داشت: استان البرز به رغم وسعت محدود جغرافیایی، از پتانسیل های بالقوه ای در زمینه پژوهش و فناوری برخوردار است. وی هدف از این بازدید را به اشتراک گذاشتن تجارب دو استان در زمینه آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در حوزه فناوري و تجاری سازی یافته های پژوهشی پارک فناوری پردیس اعلام کرد. طهائی گفت: برنامه اصلی استان البرز با وجود ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی متعدد ایجاد طرحی نو در حوزه دانش و فناوری وتحکیم و تقویت ارتباطات بین دستگاه ها و مراکز تحقیقاتی است. گسترش بسترهای فناوری اطلاعات، ایجاد مراکز شتابدهی، توسعه فن بازارها، برگزاری استارت آپ های مشترک با رویکرد تبدیل ایده ها به محصولات تجاری از نکات طرح شده در این بازدید بشمار می رفت. گفتني است،پارک فناوری پردیس به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک فناوری منطقهٔ غرب آسیا، به‌عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعهٔ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اسلامی ایران،با برخورداري از مراکزمتعدد علمي و پژوهشي و محققان زبده در ۲۰کیلومتری شمال‌شرق تهران واقع است. محدودهٔ فعلی اين پارك به وسعت ۳۸ هکتار مي باشد كه فاز اول آن به مساحت ۲۰ هکتار به نام پردیس نوآوری نامگذاری شده و در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده‌است. فاز دوم این پارک یا پارک فناوری سلامت پردیس در حال حاضر مراحل پایانیِ احداث خود را سپری می‌کند.
استاندار البرز در جريان اين بازديد آخرين دستاوردهاي محققان كشور را در مراكز متعدد علمي و تحقيقاتي پارك فناوري پرديس مورد بررسي قرار داد و خواستار گسترش همكاري هاي مشترك دو جانبه به منظور تبادل يافته هاي پژوهشي استانها تهران و البرز شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود