10 مرداد 1395
شماره خبر: 167362

ثبت 50 راهکار عملیاتی درستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ثبت 50 راهکار عملیاتی درستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری البرز گفت: از زمان تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از سوی دولت برای عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، با تشکیل اتاق فکر در البرز بیش از 50 راهکار عملیاتی به ثبت رسیده است.
ذبیح اله قائمی افزود: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را به عنوان روشی مهم در تغییر سیر حرکت اقتصادی کشور مطرح کردند به گونه ای که این روش در برابر هجمه های دشمنان ایران همانند سدی محکم کارآمد است. وی اظهار کرد: با تدبیر دولت در سال 95 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زیر نظر معاون اول ریاست جمهوری در کشور و در استان ها زیر نظر استاندار با دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی آغاز بکار کرد که تا کنون در البرز با تشکیل اتاق فکر و برگزاری 12 نشست تخصصی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و بکارگیری راهکارها ی مختلف نتایج ارزشمندی را به همراه داشته است.
وی با اشاره به اینکه نشست هفتگی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز در عصر روز های شنبه هر هفته با حضور اعضای آن در استانداری برگزارمی شود خاطرنشان شد: در این نشست ها اعضای اتاق فکر اقتصاد مقاومتی البرز که همان نخبگان ، صاحبان نظر، اساتید دانشگاه ، محققین و صاحبان موفق صنایع و کارآفرینان برتر هستند نیز حضور دارند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز گفت: در این نشست های تخصصی با هم اندیشی به دنبال عملیاتی کردن راهکارهایی هستیم تا از توانمندی های البرز به نحو شایسته استفاده شود و شاهد شکل گیری رونق اقتصادی و تغییرات زیر ساختی در سبک زندگی شهروندان در این استان با نگاه اقتصاد مقاومتی باشیم. قائمی گفت:برای آشنایی بیشتر مردم با موضوع مهم و حیاتی اقتصاد مقاومتی و نقش مشارکت مردم در راه رسیدن به اهداف و شاخص های آن ، در حال تولید 2 برنامه مخصوص اقتصاد مقاومتی در سیمای البرز و یک برنامه رادیویی هستیم. وی از آموزش اهداف اقتصاد مقاومتی در مدارس به عنوان دیگر برنامه های ویژه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در البرز نام برد و یادآورشد: دانش آموزان و اولیاء آنان از مخاطبان اصلی دوره های آموزشی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با هدف فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی در این استان به شمار می روند. وی بیان کرد: کتاب برنامه اقتصاد مقاومتی البرز در حال تدوین است که بزودی در آن عملکرد 4 ماهه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز در حوزه های مختلف از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان که دبیری این ستاد را در استان برعهده دارد منتشر می شود. قائمی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید پاسخگویی به مردم را جزء لاینفک برنامه های کاری خود بدانند زیرا مردم پرسش کنندگان و مطالبه گران اصلی از مدیران در نحوه عملکرد کاری در کنار رضایت خداوند را تشکیل می دهند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود