10 مرداد 1395
شماره خبر: 167396

سیاست های دولت در ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی اعمال شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

سیاست های دولت در ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی اعمال شود


استاندار البرز تبعات مهاجرت اتباع غیرمجاز را تأمل برانگیز خواند و تصریح کرد: میهمانانی که ناخوانده هستند تابع یک اصل کلی و و آن هم تبعیت از سیاست های دولت باید بدون اغماض ساماندهی و مهاجرین غیرمجاز طرد شوند.
«سیدحمیدطهائی» در جلسه « ساماندهی امور اتباع و مهاجرین خارجی» با اشاره به برخی تناقض ها در اجرای سیاست های کلی پیرامون ساماندهی اتباع خارجی گفت: سیاست های دولت بر این است که اتباع مجاز حضور داشته باشند،گروهی هم که غیر از افراد مجاز هستند باید طرد شوند و این دو حالت، رویکرد دیگری ندارد. وی با بیان اینکه جایی گفته می شود اتباع باید طرد شوند و جایی دیگر آموزش مورد توجه قرار می گیرد، از سویی اذعان داریم که کارگر بیکار زیاد است و جایی می گوییم اگر کارگران افغانی نباشند کارمان روی زمین می ماند؟
سیاست های کلی دولت در ساماندهی اتباع خارجی اجرایی شود
استاندار البرز با طرح این سوال که حاصل این دیدگاه ها چه خواهد بود؟ تبعات مهاجرت اتباع غیرمجاز را از مسائلی دانست که باید به آن اندیشید. طهائی افزود: اینکه میهمانانی که ناخوانده هستند باید بمانند و یا نه، تابع یک اصل کلی است و آن تبعیت از سیاست های کلی دولت در ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی می باشد.
لزوم برخورد با کارفرمایانی که نیروی کار غیرمجاز بکار می گیرند
استاندار البرز با تأکید برلزوم فرهنگسازی در این زمینه گفت: باید در جامعه فضاسازی ها ایجاد شود و آنچه مُر قانون است اجرایی گردد. طهائی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه غیرمجاز هزینه سنگین دارد،افزود:کارفرمایان باید توجیه شوند که استفاده از نیروی کار غیرمجاز برخورد قانونی در پی خواهد داشت. وی با بیان اینکه نباید آمار اتباع غیرمجاز افزایش پیدا کند چرا که فرصت کار برای داخل کاهش می یابد، گفت: اگر شرایط قانونی مساوی برای نیروی کار ایجاد شود شاهد این رویه نخواهیم بود چرا که کارفرمایان ملزم می شوند نیروهایی بکار گیرند که حقوق قانونی آنها را بپردازند و در این شرایط اولویت با نیروهای ایرانی خواهد بود. وی افزود:فرمانداران و بخشداران در حوزه مسئولیت خود باید طبق قانون آنچه در مرکزیت استان اعلام می شود را عملیاتی کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود