13 مرداد 1395
شماره خبر: 167633

دفتر تشکل‌های حقوق کودک در استانداری البرز ایجاد شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دفتر تشکل‌های حقوق کودک در استانداری البرز ایجاد شود


دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه باید دفتری در استانداری البرز به منظور دعوت از نماینده تشکل‌ها وجود داشته باشد، گفت: این افراد را برمبنای تخصص تقسیم کرده و در نهایت از آنها حمایت معنوی کنند.
مظفر الوندی با اشاره به آئین‌نامه کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: ما شورای هماهنگی را در سطح ملی با حضور 16 سازمان دولتی، نمایندگان سازمان‌های غیردولتی و برخی از نهادها تشکیل داده‌ایم.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه از سال گذشته این طرح در قالب کارگروه بانوان در استانها اجرایی شده است، افزود: اولین هدف این طرح حساس‌سازی مسئولان با مسائل کودک است.
وی با اشاره به اینکه هدف دیگر طرح تشریح کنوانسیون حقوق کودک و تعهدات جمهوری اسلامی نسبت به حقوق کودک در سطح بین‌المللی و داخلی است، گفت: در همین راستا با حضور مدیران‌کل مرتبط با حقوق کودکان در استانداری البرز جلسه‌ای تشکیل شد که در آن دیدگاه‌های آنها و بحث‌های ما مطرح شد. الوندی با بیان اینکه استان البرز با مسئولیت مدیرکل بانوان این طرح را ادامه می‌دهد، افزود: استان البرز به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وضعیت ویژه، مسائل و مشکلات ویژه خود را دارد. وی با اشاره به اینکه بحث مهاجرت، اتباع بیگانه، حاشیه نشینان و سرریز شدن برخی از مشکلات پایتخت در استان البرز سبب توجه جدی‌تر به استان البرز می‌شود، گفت: استان البرز دارای ظرفیتهای بالایی است و نیروهای مردمی در آن مشتاق به حرکت در این امر هستند. الوندی با بیان اینکه انسجام در استان البرز وجود ندارد، افزود: ما به‌دنبال انسجام و شناسایی ظرفیتهای موجود برای حل مشکلات هستیم. دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به اینکه باید دفتری در استانداری به منظور دعوت از نماینده تشکل‌ها وجود داشته باشد، گفت: این افراد را برمبنای تخصص تقسیم کرده و در نهایت از آنها حمایت معنوی کنند و ارتباط بین نهادهای غیردولتی و دولتی را ایجاد کنند.





منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود