13 مرداد 1395
شماره خبر: 167636

دیدار اعضای ستاد نمازجمعه ساوجبلاغ با فرماندار این شهرستان

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دیدار اعضای ستاد نمازجمعه ساوجبلاغ با فرماندار این شهرستان


به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان ساوجبلاغ با فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کردند.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه نماز جمعه محور مسایل دینی، مذهبی و سیاسی کشور است ؛ آگاهی بخشی، وحدت و همبستگی را از دیگر دستاوردهای نماز جمعه برشمرد و گفت : نماز جمعه در همه ابعاد جامعه اثر گذار است. وی بابیان اینکه امام جمعه پدر معنوی شهرستان بوده گفت : پویایی نماز جمعه وحدت آفرین است چرا که آخرین اخبار و اطلاعات سیاسی و اجتماعی توسط خطیب جمعه به مردم اعلام میگردد و پویایی نماز جمعه در وحدت بین نمازگراران تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی گفت: وحدت و یکپارچگی مسلمانان در نماز جمعه به نمایش گذاشته می شود و نماز جمعه یکی از الطاف بالفطره در حاکمیت اسلامی است و باید از این امکان الهی برای سازندگی و هدایت جامعه حداکثر بهره را ببرد. وی با اشاره به اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی همه متولیان فرهنگی باید به میدان بیایند و با تمام امکانات و تجهیزات برای تقویت پایگاه نماز جمعه برای هدایت جامعه تلاش کنند، بیان کرد: سنگر نماز جمعه سنگر تسخیرناپذیری است که هیچ سیاست و قدرتی نمی تواند این سنگر را تسخیر کند بلکه این سنگر بیدارکننده وجدان های افراد غافل و ناآگاه است. وی با بیان اینکه نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی ایران است گفت: نماز جمعه با فکر و ایمان مردم عجین شده است و جایگاه بسیار مهم و با عظمتی دارد که خنثی کننده جنگ نرم دشمنان با وجود هجمه های زیاد از سوی آنان است. پالیزگیر با بیان اینکه شهرستان ساوجبلاغ در سه بخش نماز جمعه برگزار میکند از مسئولین خواست تا با حضور خود در صفوف بهم پیوسته نماز جمعه، به این جایگاه ارج نهند و گفت:در این صورت است که پای درد دل مردم خواهند نشست و در جهت رفع مشکلات آنان گام بر خواهند داشت و همچنین میتوانند در همانجا مشکلات خود را به ما نیز انتقال داده تا در جهت رفع آن اقدام گردد. وی اظهار داشت : یکی از جایگاههایی که میتواند خوراک فرهنگی مردم را تامین کند ستاد نماز جمعه بوده و آنهم به لحاظ اعتماد مردم به این ستاد است. وی بابیان اینکه متاسفانه از ظرفیتهای فرهنگی به خوبی استفاده نمی کنیم تصریح کرد: باید با توجه به شرایط و معزلات فرهنگی به این جایگاه اهتمام ورزیده چرا که یکی از جاهایی که دشمن در صدد رسوخ در آن است فرهنگ ما بوده و ما نباید این اجازه را به آنها بدهیم و باید با برنامه ریزی های مناسب برای اوقات فراغت جوانان ونوجوانان در تابستان به تغذیه فکری وفرهنگی آنها کمک کرده وستاد نماز جمعه نیز به ترویج فرهنگ قرآنی آنها در این ایام بپردازد و از فرصتها به خوبی استفاده نماید. فرماندار ساوجبلاغ بکارگیری جوانان در ستاد نماز جمعه و اقامه نماز را یکی از ضروریات مهم برای جذب این قشر از مردم در نماز جمعه دانست و گفت: جوانان با شور، شوق و شادابی خاصی که دارند یکی از اهرمهای مهم برای جذب بیشتر مردم در این فریضه عبادی و سیاسی هستند. وی گفت : باتوجه به اینکه درحال حاضر ستاد یادواره شهدا توسط ارگانهای مختلف برگزار میگردد و بعضا با هم تداخل دارد از این پس بنیاد شهید مسئولیت برگزاری آنرا خواهد داشت تا دیگر شاهد تداخل برنامه ها و مشکل نباشیم. وی همچنین افزود : باتوجه به ولادت ها و شهادتهایی که وجود دارد با اتاق اصناف و اداره تبلیغات اسلامی و ستاد نماز جمعه هماهنگی های لازم انجام شده تا برای تمامی این ایام برنامه ریزی شود و دیگر از مناسبتی غفلت نگردد. وی در پایان از تلاشها و اهتمام ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ناطقی و همچنین زحمات بی شائبه اعضای ستاد نماز جمعه این شهرستان تقدیر کرد.
مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز در این دیدار از تلاشهای فرماندار در شهرستان و اهتمام وی و رؤسای ادارات به موضوع نماز جمعه قدردانی کرد و همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی با ستاد نماز جمعه را مطلوب دانست و بر تقویت این تعامل در راستای بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های نماز جمعه تاکید کرد. عزیزمراد مریدی همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی با ستاد نماز جمعه را خوب و قابل قبول دانست و بر افزایش این تعامل در راستای بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت های نماز جمعه تاکید و بیان کرد: نماز جمعه دژ محکمی برای حراست از دستاوردهای نظام است و کارکرد آن دارای ساختار دائم و اساسی در حوزه دینی و سیاسی است و همچنین نماز جمعه قرارگاه و قلب فرهنگی جامعه می باشد و امروز اگر فعالیتی انجام میگیرد به خاطر وجود مدیران لایق شهرستان بوده که با وحدت وانسجام به انجام امور شهرستان کمک میکنند. وی با اشاره به سالروز شکل گیری نمازجمعه در سال 1358 اظهار داشت: امروز خوشحالیم که بعد از چندین سال نمازجمعه شهرستان ساوجبلاغ منشا خیر و برکات در نظام اسلامی شده است و امروز شاهدیم که 100 نفر با ستاد نمازجمعه شهرستان همکاری می کنند. مریدی همچنین از برگزاری اولین همایش تخصصی مهدویت باهمکاری مرکز تخصصی مهدویت کشور در مصلی شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و گفت :این همایش روز پنجشنبه 14 مرداد راس ساعت 10 به صورت یک دوره یک روزه و با حضور حجت الاسلام شهبازیان برگزار خواهد شد و این همایشها به صورت ماهیانه توسط ستاد نماز جمعه برگزار و ادامه خواهد داشت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود