18 مرداد 1395
شماره خبر: 167907

20 درصد متقاضیان بازسازی مسکن روستایی تسهیلات دریافت کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

20 درصد متقاضیان بازسازی مسکن روستایی تسهیلات دریافت کردند


استاندار البرز گفت: هزار فقره سهمیه تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی در نظر گرفته شده که تاکنون 369 نفر متقاضی این امر در استان بوده و 20 درصد این تسهیلات را دریافت کرده اند.
سید حمید طهایی در جلسه شورای بانک ها که در حوزه جلسات استاندار برگزار شد با اشاره به اینکه در این نشست مصوبات گذشته مورد پیگیری قرار گرفت افزود: در چهارچوب اهداف اقتصاد مقاومتی 280 متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند. وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته با راه اندازی این واحد های این تعداد متقاضی 9 هزار نفر مشغول به کار می شوند. طهایی با اشاره به هزار فقره تسهیلات بازسازی مصوب برای استان البرز گفت: با پیگیری های مسئولان استان و به خصوص بنیاد مسکن استان در این رابطه اقدامات خوبی صورت گرفته است و این تسهیلات به صورت قرض الحسنه ارائه می شود. وی افزود: تاکنون 369 نفر متقاضی به بانک ها مراجعه کرده اند که 20 درصد آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند امید است که این امر با جدیت بیشتری تحقق پیدا کند.
استاندار البرز اضافه کرد: باید آمار درخواست های استان در این رابطه افزایش پیدا کند که هزار واحد مسکونی روستایی از این طریق بازسازی و مقاوم سازی شوند چراکه حادثه خبر نمی کند و هر چه بناها آماده و مقاوم باشند به نفع مردم و مسئولان است. وی گفت: برای دریافت این تعداد سهمیه تسهیلات از سوی مسئولان استان اهتمام ویژه ای صورت گرفته از این رو مردم باید همکاری و تعامل بیشتری در این رابطه داشته باشند. این مسئول افزود: باید شرایطی فراهم شود که اختیارات بیشتری برای اتخاذ تصمیمات اساسی به بانک ها داده شود. وی عنوان کرد: 280 طرح از کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک ها معرفی شده و از طرفی نیز بانک ها نیز مستقیما به متقاضیان خدمات ارائه می دهند. طهایی گفت: امسال پرداخت تسهیلات نسبت به سال های گذشته افزایش یافته که حاکی از فعالیت دوباره واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال است. وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اقدامات خوبی در راستای پرداخت تسهیلات داشته و اشتغالزایی به واسطه این امر توفیق بزرگی محسوب می شود از این رو انتظار می رود که در این راه بانک ها مساعدت بیشتری داشته باشند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود