25 مرداد 1395
شماره خبر: 168349

برنامه استانداری البرز برای ترغیب واحدهای تولیدی به پرداخت مالیات در استان

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

برنامه استانداری البرز برای ترغیب واحدهای تولیدی به پرداخت مالیات در استان


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری البرز گفت: هنوز آمار دقیقی از واحدهایی که در استان مستقر هستند اما مالیات خود را در تهران پرداخت می‌کنند وجود ندارد اما مشوق‌هایی برای ترغیب این واحدها در دستور کار قرار داده شده است تا استان از مالیات این واحدها بهره‌مند و آنها نیز از خدمات استان برخوردار شوند.
صمد بهزاد در پاسخ به آخرین اقدامات استانداری برای برخورداری از مالیات واحدهای تولیدی مستقر در استان گفت: هنوز آمار دقیقی از این واحدها وجود ندارد اما هر هفته در جلسه ستاد رفع موانع تولید گزارشی از سوی اداره امور مالیات در این خصوص ارائه می‌شود. بهزاد با بیان اینکه استقرار دفتر این واحدها در پایتخت و انتخاب تهران به عنوان محل انجام امور مالی توسط این واحدها عاملی در ایجاد این موضوع شده است افزود: از زمانی که استان البرز تشکیل شده این مساله در دستور کار قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد: واحدهایی که چنین وضعیتی دارند باید به وسیله مشوق‌هایی برای انتقال امور مالی و بانکی خود به استان ترغیب شوند از همین رو اتاق بازرگانی را مجاب کردیم تا به عنوان نماینده بخش خصوصی این اقدام را به همراه امور مالیاتی استان پیگیری کند. مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری البرز تصریح کرد: در هر حال اگر این مشکل حل شود هم استان از مالیات‌های واحدهای مستقر بهره‌مند می‌شود و هم واحدهای تولیدی از امکانات استان به بهترین شکل برخوردار خواهند شد.
بهزاد در پایان و در پاسخ به اینکه آیا ساز و کار قانونی برای تسریع این امر پیش بینی شده است یا خیر؟ گفت: تا جایی که اطلاع داریم قانون به صراحت هیچ ابزاری برای مجاب کردن این نوع واحدها در پرداخت مالیات به استان در نظر نگرفته است.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود