1 شهریور 1395
شماره خبر: 168764

برخی منتقدان دولت منافع ملی را نشانه گرفته اند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

برخی منتقدان دولت منافع ملی را نشانه گرفته اند


استاندار البرز در آستانه گرامیداشت هفته دولت، دیداری دو ساعته با احزاب و فعالان سیاسی داشت، مشروح خبر این دیدار را می خوانید....
سیدحمیدطهائی" در نشست صمیمانه با احزاب و فعالان سیاسی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،پس از آنکه 15 تن از فعالان جامعه مدنی در ماراتنی دوساعته سخن گفتند،دیدگاه های خود را تبیین کردند و گزارشی از اقدامات دولت را نیز بیان نمودند. استاندار البرز در آغاز کلام با گرامیداشت یاد امام راحل، بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه دو شهید معلم و استاد اخلاق، که چه قبل از انقلاب با مبارزات سیاسی و تلاش های انقلابی مجاهدت های خود در راه استقرار انقلاب اسلامی با زندانی شدن و دغدغه های فراوانی متحمل شدند و چه بعد از انقلاب اسلامی که به عنوان دو دولتمرد نمونه،الگوی مناسبی برای جامعه شدند این دو شهید را بهترین شاخص در شیوه های مدیریتی مثال زدنی دانستند و همه رهروان حق و حقیقت را به تأسی از این دو الگو توصیه کردند. در ادامه طهائی احزاب و فعالان سیاسی را به مرور نامه های شهید رجائی به بنی صدر نیز ترغیب نمود چرا که کتاب مکالمات بین این دو تن و شیوه پاسخگویی شهید رجائی خود رهاوردهای اخلاقی و آموزنده ای را در هنر پاسخ مناسب به رغبا خواهد داشت.
فعالان سیاسی مبدع ایده باشند
استاندار البرز در محور اصلی سخنان خود در این دیدار اظهار داشت: فضایی که در جامعه بوجود آمده فضایی باز است، احزاب تکثیر پیدا کرده اند،سمن ها گسترش یافته اند، فعالیت های اجتماعی و خیریه روز به روز بیشتر می شود، مشارکت مردم و علاقمندان به سرنوشت جامعه بیشتر می شود،بنابراین باید قدر این نعمت را بدانیم و از این فرصت ها استفاده کنیم و در جهت تحقق ارزشهای اسلامی گام برداریم. شما فعالان عرصه سیاسی در یکی از بخش هایی که می توانید مدیریت خلاقانه ای اعمال کنید همین گروه های همفکر و همسویی است که تشکیل داده اید.
پشت پرده تضعیف احزاب چیست؟
وی در ادامه با طرح این سوال که چه عاملی سبب کمرنگ دیده شدن نقش احزاب و فعالان سیاسی می شود، پاسخ سخنگویان سیاسی استان را داد. طهائی گفت:آیا دستی پشت این قصه هست که احزاب تضعیف را کنند؟ یا اینکه نه خود احزاب هستند که حرکت هایی دارند که تضعیف می شوند؟ و یا اینکه در جامعه فضای عدم پذیرش وجود دارد؟ عالی ترین نماینده دولت در استان تصریح کرد: یکی از کارهای گروه های سیاسی، تبیین دیدگاه ها و مانی فست حزب ها در جامعه است که بخشی از آن نیز با آموزش احزاب رقم می خورد.
نگاه حزبی، نگاه اداره کشور است
وی افزود: نگاه حزبی فقط نگاه سیاسی نیست، نگاه اداره کردن کشور در همه ابعاد است؛ لذا در این بخش مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را باید نظر داشته باشید و نسبت به مسائل و مشکلات و نیازهای جامعه راهکار داشته و ارائه کننده و حلال مشکلات جامعه باشید. طهائی به احزاب سیاسی استان با هدف داشتن خروجی این سلسله نشست ها توصیه کرد در گردهمایی های بعدی نیازها و مشکلات جامعه را با طرح پیشنهاد بیان کنند تا مورد استفاده قرار گیرد. استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه نگاه اعتدال و خدمتگزاری در کشور حاکم است،تصریح کرد: ماحصل تمامی این نگاه ها این است که گره ای از مشکلات جامعه گشوده شود.
برجام قدرت خرید مردم را بالا برد
طهائی در محور دوم سخنان خود به بخشی از اقدامات دولت یازده و آثار آن اشاره کرد. برجام موضوعی بود که استاندار البرز مانور ویژه ای در خصوص آن داشت و گفت: دکتر روحانی دولتی را تحویل گرفتند که تورم آن عنان گسیخته پیشتازی می کرد، نخستین حرکت هایی که انجام گرفت افزایش قدرت اقتصادی مردم و تأمین نیازهای معیشتی بود و آنان که خود اهل رصد آمار و اطلاعات باشند به خوبی واقف اند که تورم 40/6 درصد چگونه کاهش پیدا کرد. استاندار البرز با بیان اینکه در شرایطی ما موفق شدیم که دشمن به نحوی حلقه محاصره را تنگ کرده بود و فضا به گونه ای بود که مجبور بودیم بازار داخلی را با کالاهای چینی پر کنیم و در ازای آن نفت خود را هم در اختیارشان قرار دهیم.
سایه شوم 6 قطعنامه در برجام برداشته شد
وی افزود: سایه شوم 6 قطعنامه ای که دکتر روحانی از قِبَل برجام از سر کشور برداشتند به تنهایی برای ما کافی بود. استاندار البرز با اذعان به اینکه برجام حتی نگاه های کج بینانه جامعه جهانی را نیز از ما دور کرد، تصریح و خاطر نشان کرد: ایرانی که همواره صاحب تمدن در جهان بود قبل از برجام با نگاه های مشکوک در خارج از کشور مواجه می شد اما امروز بعد از برجام شاهد آن هستیم که نه تنها این نگاه ها برداشته شده که چشم های سرمایه گذاری نیز به ما دوخته شده است. وی افزود: ابتکار برجام فضایی که علیه ما ایجاد شده بود را در هم شکست.
سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری بعد از برجام در البرز

استاندار البرز در ادامه سخنان خود به رشد سرمایه گذاری خارجی پسا برجام در استان البرز نیز اشاره کرد. طهائی گفت: در این مدت حدود 400 میلیون دلار در استان سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته که دو واحد در فاز نخست افتتاح شده است که از جمله آنها فعالیت شرکتی است که برای اولین بار در خاورمیانه تولید داروهای انسولین داخلی را از صفر تا صد کلید خواهد زد.
برخی منتقدان منافع ملی را نشانه گرفته اند
نماینده عالی دولت در استان به همین سخنان بسنده نکرد و این بار پیکان انتقاد منتقدان را به سوی خودشان نشانه گرفت. طهائی گفت: برخی مطالبی را می گویند و پای منافع ملی را با نقدهای غیرمنصفانه به میان می کشند. نقد سازنده خوب و مطلوب است تا جائی که در چارچوب های خود باشد، اما افرادی که به فکر بدست گرفتن قدرت هستند با نقدهای غیرمنصفانه ناخود آگاه منافع ملی را نشانه می گیرند. وی تصریح کرد: تضعیف دولت به بهائی که بر دستاوردهای خود پشت پا بزنیم شایسته نیست و به دور از انصاف است. استاندار البرز گفت: دولت دکتر روحانی از مظلوم ترین دولت ها بوده است که علاوه بر گره گشایی مشکلات داخلی، مسائل خارجی را در جامعه جهانی مرتفع کرد و از منافع ملی دفاع کرد.
نبض فضای اقتصادی کشورهای همسایه در دست جمهوری اسلامی
طهائی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور روسیه خاطرنشان کرد: فضا به گونه ای تغییر پیدا کرده که امروز روسیه جمهوری اسلامی را به فضای اقتصادی خود دعوت کرده و به نوعی ما رقیب کشور ترکیه در تأمین کالاها محسوب می شویم.
جنگ اقتصادی ترحم برنمی دارد
استاندار البرز با بیان اینکه در جنگ اقتصادی مجال ترحم ورزی وجود ندارد، تصریح کرد: باید آنچنان قدرت اقتصادی خود را تقویت کنیم که در جامعه جهانی توان رقابت داشته باشیم.
بُرد جمهوری اسلامی در مذاکرات
طهائی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث برجام خاطرنشان کردند: هر چند آنچه صد در صد می خواستیم نشد اما بُرد - بُرد جمهوری اسلامی در مذاکرات بود. وی افزود: سالها سران کشورهای قدرتمند دنیا گرد هم جمع می شدند و در مذاکراتی جمهوری اسلامی را ذیل فصل 7 منشورسازمان ملل می بردند، اما قدرت دیپلماسی ما بر نقشه های شوم آنان چربید و تهدید جنگ به فرصت سرمایه گذاری و آمد و شد کشورهای مختلف منتهی شد.
زمان تقویت قدرت دفاعی و درس گرفتن از تجربیات
استاندار البرز با بیان اینکه هنوز کار ما تمام نشده است،ادامه داد: امروز باید باید هشیار باشیم و قدرت دفاعی خود را تقویت کنیم و به پشتوانه تجربیات گذشته در شرایط غیرقابل پیش بینی مقابل زیاده خواهی های دشمنان کم نیاوریم. طهائی در آستانه هفته دولت خبر خوش دیگری هم داشت. طهائی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، درآمد کشور از 580 میلیارد دلاری نفتی به 35 میلیارد دلار سیده است.
استاندار البرز برجام را مورد توافق شورای امنیت، مجلس شورای اسلامی و امضا شده توسط نمایندگان دولت دانست و افزود: منتقدین درهمه جا هستند و مهم این است که نظام جمهوری اسلامی متفق القول پای این امضاء بوده است. طهائی در محور دیگری به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: استارت کار انتخابات از نیمه دوم سال زده می شود بنابراین باید با آمادگی به استقبال انتخابات برویم.طهائی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی همه عوامل باید نگاهی اعتدالی داشته باشند و افرادی بالاخص در بحث انتخابات شوراها اقدام به ثبت نام کنند که روحیه خدمت گزاری به مردم را در خود پرورش داده اند تا عمران و آبادانی رقم بخورد. استاندار البرز همچنین بیان کرد: در استان البرز فضا برای کار فعالان و احزاب سیاسی باز است و افراد بر اساس مجوزهایی که اخذ کرده اند امکان فعالیت دارند. طهائی نگاه مقام معظم رهبری را در بحث طرح دیدگاه های منتقدان مطرح و خاطر نشان کرد: بنا بر اظهارات مقام معظم رهبری جلسات و گردهمایی ها با نقد منطقی بدون مشکل پیش برود تا تمام آنانی که دل در گرو آبادانی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند در فضای منطقی حرکت کنند. وی با اشاره به اینکه نگاه دولت دکتر روحانی نگاهی اعتدالی است، افزود: گاهی در مناظرات اگر نظر مخالفان را نیز قبول ندارید با استدال باید مذاکره و بحث و گفتگو داشته باشید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود