7 شهریور 1395
شماره خبر: 169177

کاهش مشکلات آموزش و پرورش البرز نیاز به عزم همگانی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کاهش مشکلات آموزش و پرورش البرز نیاز به عزم همگانی دارد


نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی کاهش مشکلات آموزش و پرورش استان البرز برای تحقق توسعه پایدار ، نهادینه شدن فرهنگ و تولید فکر و دانش نیازمند عزم همگانی دانستند.
عزیز اکبریان و محمدجواد کولیوند دو نماینده مردم کرج در مجلس در نشستی با حضور مسئولان و شورای معاونان آموزش و پرورش البرز مشکلات این نهاد فرهنگی آموزشی را مورد بررسی قرار دادند.
عزیز اکبریان نماینده مردم کرج ،فردیس ، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش رکن توسعه پایدار است زیرا نقش محوری در جامعه دارد.وی بیان کرد: این مجموعه تاثیر گذار و مهم در جامعه به رغم مشکلات فراوان در عرصه تعلیم و تربیت با جدیت تمام و تلاشی خستگی ناپذیر گام برمی دارد. اکبریان با اشاره به نیازهای آموزش و پرورش به ویژه در البرز خاطر نشان شد: در آستانه سال تحصیلی جدید نیاز به کمک همه مدیران دستگاههای اجرایی، خیرین دلسوز و مردم دارد تا بستر مناسب برای فعالیت کمی و کیفی این نهاد فرهنگی فراهم آید. محمد جواد کولیوند نماینده دیگر مردم کرج ، اشتهارد، فردیس و اسارا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملکرد آموزش و پرورش البرز مثبت ارزیابی می شود زیرا در این البرز اقدامات انجام شده بر اساس سند تحول بنیادین وزارتخانه ای است .وی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه محور همه اقدامات آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین است که انتظار می رود در البرز نیز همانند گذشته به این مهم توجه شود. کولیوند یادآورشد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین در کشور نیاز به مشارکت همه مدیران و تلاش مجموعه فرهنگیان دارد. وی تاکیدکرد: تامین فضای آموزشی و تجهیزمدارس با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی که ناشی از مهاجرت بی رویه به کرج است نیاز به پشتیبانی دارد. نشست نمایندگان کردج در مجلس شورای اسلامی البرز با شورای معاونان آموزش و پرورش آموزش و پرورش البرز در کانون شهید فهمیده کرج و با هدف بررسی چالش ها و مشکلات آموزش و پرورش برگزار شد. در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش البرز گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی، نیروی انسانی ، تجهیزات آموزشی، مشکلات و موانع کاری - اجرایی، پروژه مهر 95 ، توفیقات دانش آموزان و معلمان درسطوح کشوری و بین المللی در سال تحصیلی 95-94 و مشارکت مردم در این بخش ارائه داد. خسرو ساکی افزود: به رغم همه مشکلات دستاوردهای آموزش و پرورش به همت معلمان سختکوش و دانش آموزان تلاشگر در این استان قابل تحسین است. وی اظهار کرد: راهبردها و اولویت های کاری آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 96-95 ، توجه به تغییرات شاخص آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین، پیگیری برنامه ها و طرح های اجرایی دراین زمینه را از دیگر اقدامات مورد توجه در آموزش و پرورش البرز برشمرد. وی تاکید کرد: وضعیت استان در بخش شاخص های اعلام شده وزارتخانه ای در سال تحصیلی 95-94 به رغم مشکلات زیاد مثبت ارزیابی شده است به گونه ای که نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد داشته ایم. البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود