13 شهریور 1395
شماره خبر: 169548

وزارت ورزش و جوانان استان البرز را در حاشیه نبیند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

وزارت ورزش و جوانان استان البرز را در حاشیه نبیند


چهارمین جلسه ساماندهی امور جوانان استان به ریاست معاون یاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان در استانداری البرز تشکیل شد، نشستی که متقارن با آغاز« هفته ازدواج و خانواده» با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه ها در این حوزه همراه بود، ....
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان البرز در این نشست خواستار توجه جدی وزارت ورزش و جوانان به استان البرز شد و بر ضرورت تدوین برنامه ای راهبردی در ساماندهی امور جوانان تأکید کرد.
«فتح اله حقیقی» در«چهارمین جلسه ساماندهی امور جوانان استان» ضمن تبریک ایام پیش رو گفت: دستگاه ها و اداراتی که باید اقدام عملی انجام دهند در جلسات قول می دهند اما اینکه در آینده چه ضمانت اجرایی برای تحقق آن باشد مشخص نیست. وی افزود:دستگاه ها به وظایف ذاتی خود واقف نیستند و همین امر زمینه موازی کاری و تاخیر در اجرای امور را فراهم می سازند که این قابل قبول نیست و بزرگترین آفت ها و موانع مدیریتی است که ما را از وظایف خود غافل می سازد. معاون استانداری جای تشکل ها و سازمان های مردم نهاد را در ساماندهی امور جوانان خالی دانست و گفت: باید تمامی دستگاه های عضو در سازماندهی دیده شوند. حقیقی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی در ساماندهی امور جوانان ادامه داد: باید بررسی کرد که جوانان آیا آماده زندگی هستند؟ و چه کارهایی ما مدیران باید انجام می دادیم و انجام نداده ایم. وی افزود: بحث جوانان با فرافکنی و سیاه نمایی رفع نمی شود بلکه باید همگی به مشکلات اعتقاد داشته و نسبت به موضوع حساسیت لازم را داشته باشیم.
حقیقی گفت: فرماندهی واحدی برای تحقق این کار باید صورت پذیرد و هم افزایی مناسب انجام شود. وی افزود: دنیا به سرعت در حال گذر است و امکان بازگشت به گذشته وجود ندارد باید با برنامه ریزی پیش رفت و از غافله توسعه جانماند. حقیقی گفت: در سند توسعه جایگاه ما باید برتر باشد و به رتبه یک برسیم، از هر سو نیز وظایف اولویت دار مشخص شده است که باید منطبق با اولویت ها برنامه ریزی داشت. معاونان استاندار توجه به فاکتورهای مربوط به امور جوانان تصریح کرد: باید نقشه راه را چید و بر اساس آن حرکت کرد. وی افزود: ما فرزندان انقلاب اسلامی هستیم و باید برای برخی امور بصورت عملیاتی ورود پیدا کنیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بصورت خاص و ویژه وارد میدان عمل شویم. حقیقی ادامه داد: طرح ها و پروژه های مناسب و مرتبط با ساماندهی امور جوانان باید ارائه شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز با تخصیص بودجه لازم همکاری داشته باشد. معاون استاندار بیان کرد: در بحث ازدواج و طلاق باید بدور از سیاه نمایی حرکت کنیم و به زبان علم با شاخص های روز صحبت کنیم. وی با بیان اینکه شاخص های مختلفی در کنار هم نسبت آمار طلاق و ازدواج را تعیین می کند افزود: استانی که سه میلیون جمعیت دارد و سقف آن فراتر از مرزهای تعیین شده است، باید بصورت دقیق با درنظرگرفتن میزان تراکم ، وجود قومیت ها، شرایط خاص البرز و... آمار مسائل اجتماعی آن ارائه داد. حقیقی گفت: وزیر ورزش و جوانان که خاستگاه پرورش ورزشکاران ملی است باید نگاه ویژه ای در بحث سرانه های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد. وی با اشاره به سطح تراکم استان البرز افزود: استان البرز باید از حق خود دفاع کند و در بحث رسیدگی به امور مربوط به جوانان جایگاه واقعی خود را پیدا کند. معاون استاندار با بیان اینکه از نظر مقام معظم رهبری البرز ایران کوچک نامگذاری شده است، تصریح کرد: این نامگذاری بدان معناست که باید آنقدر ظرفیت و خدمات در این استان فراهم باشد تا الگویی از ایران را بتوان در البرز مشاهده کرد. وی ادامه داد: وزارت ورزش باید توجه ویژه ای به بحث ارتقاء کیفی مراکز مشاوره ازدواج و ... باشد. حقیقی گفت: اجرای طرح امید اجتماعی با همکاری دستگاه های اجرایی استان محقق خواهد شد.
اختصاص یکصد میلیون تسهیلات به متقاضیان راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج
امیرعفراتی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در این نشست گفت: طرح تدبیر زندگی یکی از طرح هایی است که برای پیشگیری و جلوگیری از طلاق در استان به انجام خواهد رسید. وی افزود: وزارت ورزش جهت تأسیس مراکز مشاوره تا سقف یکصد میلیون تومان سرمایه گذاری به متقاضیان کمک خواهد کرد. دکتر ناصر صبحی، مدیرکل برنامه ریزی ازدواج و تعالی بنیان خانواده وزارت ورزش و جوانان نیز در بخشی از این نشست گفت: آموزش های پیش از ازدواج 750 هزار زوج در آستانه ازدواج از برنامه های وزارت ورزش و جوانان است و تحقق این مهم عزمی ملی می طلبد.
استان البرز نیازمند توسعه مراکز مشاوره ازدواج
وی دومین اولویت سال 95 را گسترش کمی و کیفی مراکز مشاور ازدواج و خانواده دانست و افزود: استان البرز با مرکزیت شهر کرج باید به اندازه کافی و لازم برخوردار از مراکز مشاوره ازدواج باشد، براساس برنامه ریزی ها باید در مرکز هر استان این بخش ها وجود داشته باشد و هم اکنون این آمادگی برای اختصاص مراکز بیشتر وجود دارد. ناصر صبحی، با تأکید بر لزوم استفاده همگانی مردم از این ظرفیت ها ادامه داد: استان البرز جزو استانهای مهم و اولویت دار وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود. وی افزود: وزارت ورزش بمنظور ساماندهی این مهم با مرکز روانشناسی کشور نیز قراردادی را منعقد کرده است تا مشاوره ها توسط افراد متخصص به انجام رسد. ارائه گزارش طرح تدبیر زندگی، فرهنگسازی دستگاه ها در ترویج سنت حسنه ازدواج،برداشتن گام های پیشگیرانه از وقوع طلاق و شناسایی عوامل بروز آن،لزوم آگاهی بخشی جوانان، فرهنگسازی در مدارس، برگزاری همایش های اسلامی – ایرانی با رویکرد تقویت ازدواج، توانمندسازی زنان و مادران، ایجاد کارگاه های کارآفرینی در مناطق محروم، برگزاری برنامه های آموزشی در فرهنگسراهای شهرداری، محورهای این نشست بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود