15 آذر 1395
شماره خبر: 170793

روز دانشجو ، نمادی از مقاومت و عدالت خواهی دانشجویان ایرانی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

روز دانشجو ، نمادی از مقاومت و عدالت خواهی دانشجویان ایرانی


نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: 16 آذر به عنوان یک روز تاریخی تداعی گر مقاومت وعدالت خواهی دانشجویان ایرانی است.
محمد جواد کولیوند افزود: در 16 آذر سال 1332 دانشجویان ایرانی در برابر نظام سلطه با شجاعت و ایمان به گونه ای مقاومت کردند که حرکتشان در تاریخ ایران به عنوان حماسه ای ماندگار به ثبت رسید. وی اظهار کرد: در آن دوران دانشجویان ایرانی در راه عدالت خواهی و عدم حضور بیگانگان در کشور جانشان را تقدیم کردند تا در جامعه سایه اجنبی ها حاکم نباشد. وی خلق 16 آذر را حاصل روحیه خود باوری و عدالت خواهی دانشجویان ایرانی دانست و یادآور شد: در آن سال های خفقان دانشجویان به مردم یاد دادند که نباید در مقابل سلطه گران سکوت کنیم. این نماینده مجلس گفت: ایستادگی دانشجویان در آن سال ها در مقابل دستگاه غرب برای ملت ایران که طی 38 سال گذشته بارها شاهد زور گویی غربی ها علیه ملت ایران بوده اند با تمام وجود حس و درک شده است. کولیوند بیان کرد: شهدای دانشجوی 16 آذر سال 1332 در واقع به دانشجویان و ملت ایران آموختند که باید در مقابل نظام سلطه ایستادگی کرد تا ایران اسلامی پایدار باشد. وی رسالت دانشجویان امروز ایران اسلامی را خطیر دانست و اظهار کرد: این قشر بیدار و آگاه جامعه باید با هوشیاری و ولایت مداری در پاسداشت از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه مسیر دهند. نماینده مردم کرج، فردیس ، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانشجویان ایران اسلامی هر سال در این روز با امام ، شهدا و ولایت تجدید پیمان می کنند یادآور شد: در روز 16 آذر دانشجویان ایران اسلامی بار دیگر به ابرقدرت ها اعلام می کنند که راه شهدا در این مرز و بوم در دفاع از انقلاب و نظام ادامه دارد. کولیوندگفت: توان علمی ، ولایت مداری و بیداری مهمترین شاخص دانشجویان ایرانی است که این مهم باید با انسجام ، همدلی در جامعه دانشگاهی کشور حفظ و تقویت شود.
وی در ادامه به توطئه های دشمنان در 38 سال گذشته علیه ایران پرداخت و یاد آور شد : دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال کوچکترین لغزش تفکری - اعتقادی قشر دانشگاهی در این مرز و بوم هستند که این مهم نیاز به هوشیاری دارد. وی تاکید کرد: قشر دانشگاهی کشور برای تقویت آمادگی صد در صد در برابر سلطه گران کافی است بر توصیه های امام راحل ، شهدا و رهبر معظم انقلاب مروری کوتاه داشته باشد تا به جایگاه تاثیر گذارش در جامعه و آن سوی مرزهای ایران پی ببرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود