24 آذر 1395
شماره خبر: 171349

اختصاص 600 میلیارد ریال برای توسعه شغل در روستاهای البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اختصاص 600 میلیارد ریال برای توسعه شغل در روستاهای البرز


مدیر کل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری البرز از اختصاص 600 میلیارد ریال برای توسعه اشتغال در روستاهای این استان خبر داد.
سید محمد رضا رضوی روز چهارشنبه در چهارمین نشست هماهنگی تشکل های تعاون روستایی البرز در مرکز آموزش استان در محمد شهر کرج گفت: دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن تا کنون به شکل جدی به حل مشکلات روستاییان پرداخته است و رفع معضل بیکاری در روستاها دغدغه جدی دولت است.
آب و اشتغال دو دغدغه اساسی است
رضوی افزود: موضوع آب و اشتغال دو معضل اساسی روستاییان است که سبب مهاجرت حجم عظیمی از روستاییان به سمت شهرها شده است. وی اضافه کرد:اگر وضعیت روستاها را بهتر مدیریت می کردیم امروز شاید شاهد شورای مشکلاتی نبودیم و روستاهای ما وضعیت بهتری داشته اند. رضوی ادامه داد:امروز بالغ بر 99 درصد روستاهای ما از نعمت برق برخوردار هستند و دولت حتی به روستاهایی که پنج خانوار نیز داشته اند خدمات عمومی ارایه کرده است. وی ادامه داد:با وجود فعالیت های دولت هنوز مهاجرت از روستاها به شهرها متوقف نشده است چرا که روستاییان ما داری شغل و درآمد پایدار نمی باشند. رضوی گفت:مهاجرت روستاییان سبب گسترش حاشیه نشینی و معضلاتی چون کارتن خوابی در کلانشهرها شده است. وی بیان کرد: در همین راستا و به منظور جلوگیری از رشد مهاجرت روستاییان به شهرها 600 میلیارد ریال از محل سپرده ها و منابع داخلی با نرخ هشت درصد به استان از طریق بستن تفاهم نامه با بانک و از محل سپرده ها و منابع داخلی تخصیص یافته است. به گفته وی کسانی در حوزه اقتصادی روستایی و اشتغالزایی روستاها فعالیت می کنند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. رضوی افزود:این اقدامات و پیگیری هایی که دولت در این خصوص برای اشتغالزایی و تولید درآمد و ثروت روستاها انجام می دهند در هیچ دوره ای به این شکل وجود نداشته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود