23 بهمن 1395
شماره خبر: 174540

لزوم آمادگی تیم های مدیریت بحران در پی بارش ها

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

لزوم آمادگی تیم های مدیریت بحران در پی بارش ها


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: باتوجه به اخطاریه شماره ۳۵ اداره کل هواشناسی استان درخصوص پیش بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب کشور باید تدابیر لازم دراین زمینه ازسوی دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان صورت گیرد .
مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس اخطاریه شماره 35 اداره کل هواشناسی استان پیرامون پیش بینی وضعیت جوی براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی، پیش بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب کشور باید تدابیر لازم دراین زمینه ازسوی دستگاه های اجرایی استان صورت گیرد . وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی فعالی از غرب و جنوب غرب آسمان استان از 24لغایت 25 بهمن ماه جاری یعنی روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان استان نیمه ابری تا ابری، بارش باران، گاهی رگبار موقت همراه با رعدو برق، در ارتفاعات و مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف، وزش باد و به دنبال آن در پاره ای مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی به سبب بارش برف و مه آلودگی پیش بینی می شود. مهرور افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی را معمول دارند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: همچنین مدیران دستگاه ها در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های جمعی مردم را به ویژه کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در تمام مواردآگاه کنند.
وی افزود: انتظار می رود با توجه به احتمال لغزندگی محورهای مواصلاتی مردم از مسافرت غیر ضروری به مناطق فوق کوهستانی و برفگیر خودداری کنند . همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ ، پوشاک گرم و سوخت کافی و تجهیزات ایمنی برای تمام رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی دارند ضروری است . مهرور گفت: ضروری است تمام دستگاه ها تدابیر و تمهیدات و اقدامات لازم را جهت مقابله با هرگونه حادثه و خسارات احتمالی معمول دارند. وی تاکید کرد: مردم با برنامه ریزی مناسب و آگاهی از شرایط جوی اقدام به سفر داشته و از توقف و ایجاد کمپینگ و چادر در رود دره ها، مسیلها و حاشیه رودخانه ها خوداری کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود