16 اسفند 1395
شماره خبر: 175764

هفتمین جلسه ستاد انتخابات استان البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

هفتمین جلسه ستاد انتخابات استان البرز برگزار شد


معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور،رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این ستاد از بایدهای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی گفتند.
هفتمین جلسه ستاد انتخابات استان به ریاست فتح الله حقیقی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور محمدجوادکولیوند رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور و نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام مسعودی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز، فرمانداران، بخشداران و جمعی از اعضای هیات های اجرایی نظارت بر انتخابات شهرستانهای البرز و مدیران کل در محل استانداری تشکیل جلسه داد. فتح الله حقیقی در این جلسه بر استمرار و اهتمام نسبت به سلامت، امنیت، رعایت بی طرفی و انسجام و هماهنگی کامل در برگزاری باشکوه و قانونمند انتخابات پیش‌رو تأکید کرد و گفت: یکی از اصول کلی ما همکاری و هماهنگی با تمامی دستگاه‌ها و نهادهای نقش آفرین در امر انتخابات است. حقیقی در ادامه بخشی ازبایدها و نبایدهای انتخاباتی را تبیین و تشریح کرد و با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده،اولویت های در دستور کار ستاد انتخابات استان را برشمرد.
*کولیوند: انتخابات، رقابت است/ بازندگان ظرفیت خود را بالا ببرند
محمدجوادکولیوند رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور نیز در بخشی ازاین نشست با اشاره به برگزاری انتخابات طی 38 سال در کشور گفت: انتخابات در کشور مردمی مدیریت می شود و مسائل فرا رو در هر انتخابات، تجربه ای برای انتخاب بعدی بوده است. وی با بیان اینکه اجرای قانون گام اول در انتخابات محسوب می شود،افزود: پرهیز از خود داوری و سلیقه ای عمل کردن دو اولویتی است که در تمامی انتخاب ها به آن توجه شده است. رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی دامنه کار را دل روستاها نیز پیش می برد و بُرد و باخت نامزدها، فرایندهای بعدی را می سازد. وی با اشاره به اینکه انتخابات گود مسابقه با نتیجه بُرد و باخت است، ضرورت بالا بردن ظرفیت در باخت را مسئله مهمی دانست که نامزدهای آتی باید به آن توجه داشته باشند. کولیوند در ادامه روزشمار تاریخ انتخابات و طرح تعیین هیئت اجرایی انتخابات 96 و شیوه های اجرای مراحل را در ادامه منوط به تشکیل نشست سه جانبه وزارت کشور، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک دانست و این روند را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. شیوه های تشکیل هیات های اجرایی ۳۰و ۸ نفره و روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری و همچنین نحوه ترکیب اعضای هیات های اجرایی و نظارتی از دیگر محورهایی بود که در ستاد انتخابات استان از منظر مختلف به آن پرداخته شد و کلیه مراحل از نحوه ثبت نام، استعلام و شمارش آرا و... مورد آسیب شناسی و بررسی قرار گرفت. علاوه بر فرمانداران، روسای کمیته های شش گانه ستاد انتخابات استان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده را اعلام کردند و روسای هیات های نظارت بر انتخابات در شهرستانها نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات انتخاباتی پرداختند. حجت الاسلام مسعودی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز نیز از آغاز برنامه های این هیات خبر داد و همکاری مسئولان امر را سبب ساز انتخابات پرشور با حضور مردم دانست. خیراله ترخانی مدیرکل سیاسی و انتخابات نیز با اشاره به فعالیت کمیته های فناوری،اطلاع رسانی،امنیت،پشتیبانی،استعلامات و حقوقی در استانداری،اتحاد رویه،اشراف کافی به قانون و شفاف سازی درعین رعایت عدالت و انصاف را سبب ساز امانت داری در حفظ آرا مردم دانست. دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد. همزمان پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار خواهد شد. ثبت نام از داوطلبان از روز ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد و مهلت قانونی تبلیغات ۲۰ روزه برای کاندیداهای تأیید صلاحیت شده از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت اعلام شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود