21 اسفند 1395
شماره خبر: 176024

عیدی دولت به متقاضیان مسکن

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

عیدی دولت به متقاضیان مسکن


استاندار البرز گفت: اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر، عیدی دولت به متقاضیان است و واگذاری ۴۵ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید حرکت ارزشمندی بشمار می رود.
،سیدحمیدطهائی در جلسه شورای مسکن استان که با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در سالن شهدای دولت برگزار شد،با قدردانی از اینکه خدمتگزاران دولت به جد پیگیر حل مشکلات مردم در واحدهای مسکن مهر هستند،گفت: از 91 هزار و 446 واحد که قرارداد تسهیلات مسکن دریافت کرده اند،18 هزار واحد در دولت قبل و 45 هزار واحد در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شده است. وی با اشاره به رشد درصد واگذاری پروژه ها در دولت تدبیر و امید افزود: آمارها حاکی از افزایش 55 درصدی کل پروژه های مسکن مهر کشور در دولت تدبیر و امید دارد. استاندار البرز در ادامه بیان اینکه باید در حین احداث هر پروژه باید بسترها و زیرساخت هایی نظیر انشعابات،مراکز آموزشی و خدماتی نیز پیش بینی شود،گفت: در این دولت تلاش شد تا بخشی از مشکل واحدها در تأمین زیرساخت های مسکن مهر برطرف شود. طهائی ادامه داد: به عنوان نمونه مشکل آب مسکن های شهرهشتگرد در این دولت بررسی و حل شده است. استاندار البرز گفت: پیگیری دولت در تخصیص اوراق و منابع مالی برای تکمیل پروژه های مسکن مهر تا اوایل سال آتی نوید خوبی برای ساکنان این استان است. در ادامه این نشست مشکلات زیرساخت های پروژه های مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت.علاوه بر این قائم مقام وزیر راه وشهرسازی نیز با نگاه ویژه ای از اختصاص اوراق لازم برای تکمیل پروژه های مسکن مهر در استان البرز تا ابتدای سال 96 خبر داد.
*قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: تکمیل پروژه های مسکن مهر تا ابتدای سال 96
احمد اصغری مهرآبادی نیز در ابتدای این نشست با اشاره به ضرورت تحویل مسکن مهر به متقاضیان در اسرع وقت، گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری باید تا پایان دولت یازدهم کلیه پروژه های مسکن مهر تحویل متقاضیان شود. وی افزود: کل پروژه های مسکن مهر 2 میلیون و 200 هزار واحد است که از این تعداد یک میلیون و 935 واحد ساخته شده و 270 هزار واحد نیمه تمام است که تا ابتدای سال جدید تکمیل خواهد شد. مهرآبادی در ادامه با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی احداث مدرسه، درمانگاه و مسجد و ... نیست،گفت:با وجود این امر از محل منابع داخلی بیش از 500 مدرسه ایجاد شده اما نیاز است که این تعداد نیز افزایش پیدا کرده و به 2 هزار و 500 مدرسه برسد. وی در رابطه به ایجاد و توسعه خطوط شبکه فاضلاب در پروژه های مسکن مهر نیز بیان کرد: نزدیک به 200 هزار واحد مشکل فاضلاب دارد و باقی در موضوع خدمات رو بنایی دچار مشکل هستند. قائم مقام وزیر ادامه داد: 30 هزار واحد از مسکن های مهر استان البرز باید تکمیل شوند و تعداد واحدهای بدون متقاضی بسیار زیاد است، بنابراین باید تمامی مسئولان در این رابطه با برنامه ریزی صحیح اقدامات لازم را انجام دهند.
*اختصاص 10 هزار میلیارد ریال برای اجرای زیر ساخت های مسکن مهر کشور
معاون وزارت نیرو نیز در بخشی از این نشست اعلام که که در نیمه نخست اسفند ماه جاری 10 هزار میلیارد ریال برای اجرای زیر ساخت های مسکن مهر کشور اختصاص پیدا کرده است تا صرف تکمیل زیرساخت های برق رسانی،آب رسانی و... شود. وی افزود: از این رقم 150 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های آب ، فاضلاب و برق در پروژه های مسکن مهرالبرز تأمین شده است. کمالی با اعلام اینکه بخشی از این اعتبار بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال به وزارت نیرو و 2 هزار میلیارد ریال به وزارت راه و شهرسازی تعلق می گیرد،گفت: علاوه بر این طی 3 سال اخیر 3 هزارو500 میلیارد ریال برای ساخت و تامین برق، آب و گاز مسکن مهرالبرز پیش بینی شده بود. وی خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط در استان البرز باید نیازهای خود را در این حوزه اعلام کنند تا واحدهای مسکن مهر دراسرع وقت به مردم واگذار شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود