17 تیر 1396
شماره خبر: 180646

اجرای 125 پروژه عمرانی روستاهای البرز در دولت یازدهم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اجرای 125 پروژه عمرانی روستاهای البرز در دولت یازدهم


مدیرکل امور روستایی استانداری البرز با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در طول سال های فعالیت دولت یازدهم در روستاها، گفت: بااجرای 125 پروژه عمرانی در روستاهای این استان اقدامات موثری برای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و تامین امکانات رفاهی برای آنان صورت گرفته است.
محمدرضا رضوی، افزود: شبکه آبرسانی 144 روستا در این استان با هدف تامین امکانات رفاهی و خدماتی برای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها ترمیم شد و با ترمیم شبکه آبرسانی این روستاها 137 هزار نفر از آب آشامیدنی لازم بهره مند شدند. وی ادامه داد: واگذاری 10 روستا به آبفای روستایی و پیگیری واگذاری آب مابقی روستاها نیز انجام شده است. رضوی گفت: گاز رسانی به 17 روستا و بهره مندی هشت هزار و 581 نفر از این خدمات، ایجاد فضای آموزشی در مساحت 12 هزار و 500 مترمربع در قالب 93کلاس در روستاهای این استان از دیگر اقدامات موثر دولت در روستاها است. وی افزود:اجرای طرح سامانه یکپارچه املاک کشور برای 227 دهیاری، تجهیز دهیاری ها به زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهره مندی 320 روستا از اینترنت پرسرعت، تهیه شناسنامه جامع روستایی برای تمام روستاها از دیگر اقدامات موثر دولت در روستاهای البرزبه شمارمی رود. رضوی با اشاره به توجه ویژه دولت به بخش بهداشت روستایی، گفت: با احداث 29 باب خانه بهداشت روستایی دراین استان 205 هزار و 865 نفر از خدمات لازم دراین زمینه بهره مند شدند. مدیرکل امور روستایی استانداری البرز خاطرنشان کرد: احصاء 96 نقطه حادثه خیز و بحران زا در در روستاهای البرز برای بررسی و ارائه تسهیلات و تامین اعتبار ،تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات عمرانی، خدماتی و ادوات مکانیزه شامل 62 دستگاه، تصویب و ابلاغ طرح هادی در 38 روستا وبازنگری این طرح مهم در 56 روستا نیز حاکی از توجه ویژه دولت به بخش روستایی به عنوان محرکه چرخه تولید است.وی افزود: احداث راه روستایی به طول 60کیلومتر و بهسازی، آسفالت راهها به طول 195 کیلومتر و بهره مندی 57هزار و 979 نفر از این خدمات را نیز می توان در زمره توجه واقدامات موثر دیگر دولت به روستاهای البرز قرار داد.
** پوشش بیمه 16 هزار و 200 واحد مسکونی مدیرکل امور روستایی استانداری البرز در ادامه از نگاه ویژه دولت به تامین آتیه روستاییان سخن گفت و ادامه داد: 16 هزار و 200 واحد مسکن روستایی در البرز به مبلغ دو میلیارد و 268میلیون ریال زیر پوشش بیمه قرار گرفته است. وی اضافه کرد: درقالب طرح مشارکت اقتصادی بررسی 100 طرح و 4 طرح مصوب دراین زمینه با 17.2میلیارد تومان تسهیلات ،معرفی تعداد 148 طرح اقتصادی به مبلغ 869میلیارد ریال رقم پیشنهادی و 430 میلیارد ریال تصویب شده به بانک سینا و پست بانک برای دریافت تسهیلات کم بهره ، جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در روستاها دستاوردهایی است که به تدبیر دولت یازدهم صورت گرفته است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود