7 آبان 1396
شماره خبر: 186133

امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سازمان محیط زیست البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سازمان محیط زیست البرز


همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل تفاهم نامه همکاری بین اداره کل پدافند غیر عامل استان و اداره کل محیط زیست استان البرز به امضای شهاب الدین حسینی مدیرکل پدافند غیر عامل و مدیرکل محیط زیست استان البرزرسید.
سید شهاب الدین حسینی در مراسم امضای این تفاهنامه با تاکید بر اینکه سیاست اداره کل محیط زیست ایجاد توسعه متوازن و پایداراست ، تصریح کرد: حفاظت از محیط زست و مواهب طبیعی از دغدغه ها و نگرانی های هر دستگاهی حاکمیتی در کشور از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان پدافند غیر عامل به شمار می رود. در تفاهم نامه آمده است: بهره برداری غیر معقول از منابع طبیعی، تخریب و دگرگونی کاهش یابنده تنوع زیستی، افزایش آلودگی ها اعم از هوا، خاک و آب که به انحای گوناگون کشور را تحت تاثیر اثرات زیانبار قرار داده است و بالاخره تنزل کیفیت زندگی طبیعی انسان ها در نتیجه بر هم خوردن تعادل و تناسب محیط زیست، همکاری و تعامل برای تدوین و اجرای قوانین و مقرراتی را می طلبد که بتواند با این روند ناپایدار مقابله کند. نظر به اصل پنجاههم قانون اساسی مبنی بر ضرورت مشارکت همه بخش های کشور در حفاظت از محیط زیست و بر اساس بندهای پنجم و سیزدهم سیاست های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظه العالی ) در زمینه لزوم بهره مندی از پدافند غیر عامل و به منظور بسط و توسعه همکاری های میان سازمانی و فرا بخشی با رویکرد توسعه پایدار، این تفاهم نامه در تاریخ 7/8/96 میان اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز که از این پس محیط زیست و اداره کل پدافند غیر عامل استان البرز به شرح ذیل منعقد می گردد.
تبصره: با توجه به مبادله تفاهم نامه بین سازمان پدافند غیر عامل کشور و سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر نحوه مشارکت نیروهای مسلح در کمک به مدیریت برحان های طبیعی اقدامات اجرایی در این حوزه در چارچوب آن تفاهم نامه اقدام می شود. پدافند زیستی: مجموعه ای از اقدامات از قبیل رصد و پایش ، آشکاری سازی ، هشدار دهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، مدیریت بحران ، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان ، بازیابی و باز توانی منابع، محدود سازی و رفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی که موجب حفاظت از سرمایه های ملی در برابر تهدیدات زیستی و کاهش اثار و عواقب ناشی از آنها می گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود