29 آذر 1396
شماره خبر: 188723

البرز استان برتر در ستاد تسهیل شناخته شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز استان برتر در ستاد تسهیل شناخته شد


استاندار البرز با اشاره به کسب رتبه برتر استان در تحقق مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی گفت: طی سه ماه اخیر پرداخت تسهیلات به صنایع از ۲۹ میلیارد تومان به ۳۸۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و در ادامه راه نیز تعهد ما افزایش این جهش تا ۱۵۰۰ میلیارد خواهد بود، ایجاد فرصت های شغلی از بستر طرح های گردشگری اولویت دیگری بود که دکتر نجفی بر آن تاکید کرد.
«دکترمحمدعلی نجفی» در « یکصد و نود و چهارمین» جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان که در سالن شهدای دولت و با محوریت بررسی مشکلات 5 واحد صنعتی و تولیدی برگزارشد، با اشاره به اصلی ترین اولویت کشور در شرایط کنونی، اظهارداشت: مهمترین برنامه استان ایجاد شغل است، از این رو شرکت هایی که بنحوی در ایجاد فرصت های شغلی تلاش دارند در اولویت بررسی موانع موجود و حمایت های مناسب قرار می گیرند. وی با اشاره به شرایطی که دولت برای حمایت از صنایع فراهم نموده افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تأکید مقام معظم رهبری نیز حل مشکلات اقتصادی و حمایت از واحدهای تولیدی در داخل کشور است.
البرز شاگرد اول ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی در کشور شد
رئیس کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان در ادامه با اشاره به افزایش سطح تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی استان در سه ماه اخیر اعلام کرد: پرداخت تسهیلات از 29 میلیارد تومان به 382 میلیاردتومان طی سه ماه رسیده است و این امر حاکی از همراهی سیستم بانکی برای رونق تولید در استان البرز است.
سقف تعهد پرداخت تسهیلات به صنایع تا 1500 میلیاردتومان بسته شده است
وی با بیان اینکه البرز در کشور بعنوان استان اول و ممتاز در اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید معرفی شده است، گفت: رقمی که امروز در پرداخت تسهیلات بانکی محقق شده سقف تهعدی ما نیست و این رقم را تا 1500 میلیارد تومان ارتقا داده ایم و برای حفظ جایگاه اول و برتر در سطح کشور کار سختی را در پیش داریم اما نتیجه آن در نهایت ثمربخش پخواهد بود. دکتر نجفی تصریح کرد: از 418 میلیارد تومان تسهیلات مربوط به واحدهای زیر 100 نفر اشتغال به همراه دارند، رقم 3 میلیارد تومان مابقی به سرعت بیشتری به صنایع پرداخت شود.
*ستاد تسهیل حامی صنایع کوچک و خرد است
استاندار البرز در ادامه با اشاره به هدف شکل گیری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در حال حاضر هلدینگ ها و واحدهای صنعتی بزرگ از ارتباطات گسترده ای نیز در سطح ملی برخوردار هستند، این صنایع حمایت می شوند؛ اما ستاد تسهیل در استان بمنظور حمایت از واحدهای کوچک فعال شده و اولویت نیز حمایت از این صنایع خرد است.
*قدردانی استانداراز همراهی بانک ها برای کسب رتبه برتر ستاد تسهیل در کشور
استاندارالبرز در ادامه با مهم خواندن نقش بانک ها در رونق تولید، سمینار اخیر استانداران با هیات دولت را خاطرنشان و بیان کرد: در جریان دیدار با دکترجهانگیری معاون اول رئیس جمهور، از بانک های استان قدردانی داشتم؛ انصافا نیز بانک ها همراهی خوبی در این زمینه دارند.رئیس کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی در استان همچنین با تأکید بر عدم تبعیض در رسیدگی به پرونده های مرتبط با پرداخت تسهیلات بانکی نیز تصریح کرد: هیچ تبعیضی در این زمینه وجود نداشته باشند و پرونده ها با اولویت نوبت مورد بررسی قرار گیرند.
*سهم اشتغال استان درسرفصل طرح های گردشگری دیده شود
دکتر نجفی در محور دیگری با اشاره به روند پرداخت تسهیلات بخش گردشگری و اولویت این سرفصل تصریح کرد: طرح جامع گردشگری در استان به جریان افتاده است و بخش عمده ای سهم اشتغال نیز در این سرفصل قرار دارد. وی افزود: تا کنون از سهم تردد گردشگران به این استان در مسیر ایجاد شغل استفاده نشده که باید این رویکرد ایجاد گردد. استاندار البرز گفت: پروژه های بزرگ گردشگری با رویکرد فرهنگی – ورزشی نقش اول را در ایجاد فرصت های شغلی ایفا می کنند بنابراین طرح های گردشگری نیز با همین رویکرد باید به مرحله اجرا برسد. در ابتدای یکصد و نود و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان، مشکلات 5 واحد صنعتی دارای مشکل با گفتگوی چهره به چهره استاندارالبرز و صاحبان صنایع مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به برطرف ساختن موانع موجود دستور رسیدگی صادر شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود