15 بهمن 1396
شماره خبر: 190936

فاز دوم پالایشگاه غلات زر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دبیر شورای امنیت ملی و استاندار البرز افتتاح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فاز دوم پالایشگاه غلات زر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دبیر شورای امنیت ملی و استاندار البرز افتتاح شد


معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به همراه دبیر شورای امنیت ملی، استاندارالبرز و جمعی از مسئولان صبح امروز فاز دوم پالایشگاه غلات‌زر و خط فروکتوز ۵۵ این مرکز را افتتاح کردند و در ادامه نیز بازدیدی از تصفیه خانه مدرن بیوگاز گروه صنعتی و پژوهشی زرنام داشتند‌.
دکتر سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، « علی شمخانی» دبیر شورای امنیت ملی،« دکتر محمدعلی نجفی» در شهرستان ساوجبلاغ واقع در استان البرز؛ فاز دوم پالایشگاه غلات‌زر و خط فروکتوز ۵۵ را با اعتباری بالغ بر ۹۸۰ میلیارد تومان افتتاح کرد. فروکتوز شیرین کننده ای طبیعی است که به صورت شربت در صنایع مختلف غذایی و دارویی به عنوان بهترین جایگزین ساکارز کاربرد دارد و امروز در فاز دوم تولیدات پالایشگاه غلات زر خط تولید آن به بهره برداری رسید. معاون رئیس‌جمهور به همراه دبیر شورای امنیت ملی و استاندار در ادامه از تصفیه خانه مدرن بیوگاز گروه صنعتی و پژوهشی زرنام نیز بازدید داشتند.
در این تصفیه خانه مدرن فرایند تصفیه زباله های آلی و تبدیل آن به انرژی در تولید مورد استفاده است. از آنجا که هزینه انرژی و همچنین تجهیزات این فرآیند زیاد است، روشی است که می توان به وسیله آن عمر هاضم ها را افزایش داد. در تصفیه خانه های بزرگ از شیوه بیوگاز استفاده می شود. پالایشگاه غلات‌زر بر مبنای تفکر توسعه صنایع تبدیلی ایجاد شده و با برخورداری از مجهزترین و مدرن‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب مزیتی ویژه در جهت ایجاد صنایع تبدیلی در صنعت کشور بشمار می رود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود