5 فروردین 1397
شماره خبر: 193190

حمایت از تولید داخلی رکن اساسی پیشرفت اقتصادی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

حمایت از تولید داخلی رکن اساسی پیشرفت اقتصادی است


مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و توسعه بین الملل استانداری البرز با اشاره نامگذاری سال 97 با عنوان حمایت از کالای ایرانی، گفت: برای پیشرفت اقتصادی باید هرچه بیشتر از تولید داخلی حمایت کرد.

پرویز زرگر افزود: این حمایت بایدعمومی باشد و از سوی تمام ادارات دولتی، تشکل ها و مردم انجام شود. وی ادامه داد: مصرف کالای داخلی، ارتقای کیفیت تولیدات و فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخلی از الزامات دراین زمینه به شمار می رود. زرگر گفت: مردم باید تلاش کنند از تولیدات داخلی به عنوان افتخاری ملی استفاده کنند که این امر مستلزم آن است که تمام واحدهای تولیدی کیفیت محصولات را بالاتر ببرند.
وی اضافه کرد: حمایت از تولید داخلی علاوه بر رونق اقتصادی اشتغالزایی را نیز به همراه دارد، بنابراین در سال جاری این مهم باید در اولویت هرچه بیشتر قرار گیرد. زرگر خاطرنشان کرد: سود حمایت از تولیدات داخلی درنهایت برای همه است، بنابراین همگان باید دراین زمینه مشارکت لازم را داشته باشند. وی افزود: آنچه در شرایط فعلی ضروری است باید از واردات کالاهای مصرفی غیرضروری جلوگیری شود تا تولید داخلی توان رقابت و رشد را داشته باشد. حضرت آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی نوروز خود با اشاره به دستاوردهای حاصل شده در تولید و اشتغال، سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند. ایشان در این پیام تاکید کردند: یک نقطه مثبت دیگر تلاش هایی بود که در جهت زنده کردن و به کار بستن شعار سال، یعنی تولید ملّی و اشتغال در ذیل عنوان اقتصاد مقاومتی، انجام گرفت. مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: کارهای خوبی برای مسئله‌ اشتغال و تولید ملّی شد، البتّه کارهای زیاد دیگری باقی مانده است که باید بشود و این شعار تا حدودی عملی شد در کشور، لکن به‌طور کامل بایستی کار ادامه پیدا کند تا ان‌شاءالله این شعار عملی بشود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود