19 تیر 1397
شماره خبر: 198228

دفتر نظارت البرز نشست های بصیرت افزایی برگزار می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دفتر نظارت البرز نشست های بصیرت افزایی برگزار می کند


سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان البرزاعلام کرد که به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان ، نشست های بصیرت افزایی در این استان برگزار می شود.
، سیدرضا نوراللهی در نشست با خبرنگاران با اشاره به 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: این شورا همواره عمل به قانون را ملاک فعالیت خود دانسته و ازاین رو برای تشریح فعالیت های آن باید بصیرت افزایی کرد. وی بیان داشت: طبق قانون اساسی وظایفی برای شورای نگهبان تعیین شده که ویژه و حساس است و دراصل 91 قانون اساسی پاسداری از احکام شرعی و تطبیق قوانین از وظایف این شورا می باشد. نوراللهی گفت: یکی از کارکردهای شورای نگهبان، تفسیر قانون اساسی است که با سه /چهارم آرا مشخص می شود واصل 99 نظارت شورای نگهبان بر انتخابات خبرگان رهبری و ریاست جمهوری تاکید دارد.
وی یادآور شد که بررسی اساسنامه شرکت ها و سازمان های دولتی از وظایف شورای نگهبان است و این امر بیانگر جایگاه حساس این شورا در تصمیم گیری های کلان می باشد. سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان البرز افزود: این شورا افزون بر موارد قانونی طبق نظرات کارشناسانه نیز در برخی موارد عمل می کند. وی با اشاره به بررسی صلاحیت های نامزدهای مجلس ، ریالست جمهوری و مجلس خبرگان توسط شورای نگهبان گفت: این شورا طبق قانون به وظایف خود عمل می کند. وی یادآور شد که برخی عدم احرازها به به صورت شکلی است یعنی اینکه برخی افراد مدارک تحصلی آنان قانونی نبوده یا کاستی های در پرونده مدارک آنان وجود دارد. نوراللهی افزود: شورا براساس مدارک و به استناد استعلام از مراجع چهارگانه صلاحیت ها را بررسی می کند. وی اظهار داشت: رویکرد ما در استان کاملا بی طرفانه و مر قانون بوده و فصل الخطاب و خط قرمز چارچوب قانون است. سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان البرز گفت: شورای نگهبان تابع قانون است و کسی که خلاف قانون عمل کند مورد تایید ما نیست. وی افزود: شبکه نظارتی شورای نگهبان مردمی است که همه اقشار درآن حضور دارند و مردمی بودن آن ضامن سلامت انتخابات است. نوراللهی گفت: این شورا در انتخابات مختلف از آرای مردم صیانت می کند و امانتدار آنها است. وی بیان داشت: به همین منظور از 21 تا 28 تیرماه جاری برنامه های مختلفی توسط دفتر نظارت شورای نگهبان در استان البرز با هدف بصیرت افزایی پیش بینی شده است. وی افزود: برگزاری همایش های بصیرتی در استان و شهرستان های و سخنرانی قبل از نماز جمعه در مرکز استان و شهرستان ها توسط مسئولان دفاترشورای نگهبان انجام می شود. نوراللهی اظهار داشت: دیدار با خانواده های معظم مدافع حرم و غبار روبی و گل افشانی مزارشهدای
امامزاده محمد (ع) از دیگر برنامه های دفتر نظارت شورای نگهبان البرز است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود