20 تیر 1397
شماره خبر: 198271

اجرای طرح بازآفرینی بافت ها تحول بزرگی رقم می زند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اجرای طرح بازآفرینی بافت ها تحول بزرگی رقم می زند


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با تاکید بر اینکه مدیران با جدیت اهداف دولت را اجرایی کنند، گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهر تحول بزرگی در محلات رقم خواهد زد.
، سیروس شفقی در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان کرج که در فرمانداری برگزار شد، ایجاد مراکز بهداشتی در مناطق حاشیه نشین را ضروری دانست . وی از شهرداری و اداره راه و شهرسازی کرج خواست در10 روز آینده تکلیف پروژه مرکز بهداشت خط 4 حصار کرج را مشخص کنند.وی در این نشست بر تهیه طرح های بازآفرینی درشهرهای کمالشهر، محمدشهر، ماهدشت و گرمدره توسط شهرداران این مناطق تاکید کرد.
**احیای 2 هزارو 700 محله در کشور
فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بازآفرینی بافت های فرسوده در مناطق شهری تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهری یکی از بزرگترین برنامه های دولت است که اگر همه دست به دست هم دهیم ، می توان تحول عمرانی بزرگی را در ستاد بازآفرینی در تاریخ رقم زد و افق ترسیم شده برای احیاء 2 هزار و 700 محله در بیش از 500 شهر را محقق کرد. شفقی گفت: احیای بافت های فرسوده شهری منوط به همکاری تمام دست اندرکاران حوزه شهری و جدیت بیشتر در کار است. وی افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه، هر دستگاه موظف است 30 درصد از اعتبارات شهری و سهم آورده خود را به اهداف طرح بازآفرینی شهری اختصاص دهد. شفقی در ادامه با اشاره به حمایت های فرمانداری کرج از اجرای طرح های بازآفرینی شهری گفت: دستگاه ها اگر پروژه های مرتبط با طرح بازآفرینی شهری را به کمیته برنامه ریزی شهرستان ارایه دهند، برای مازاد آن تزریق مالی انجام خواهد شد.
** تاکید فرماندار کرج برمشارکت بخش خصوصی در احیای بافت های فرسوده
فرماندار کرج در ادامه با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: شهرداری ها و دیگر دستگاه های اجرایی باید زمینه مشارکت گسترده بخش خصوصی در احیای بافت های فرسوده را فراهم کنند.
کلانشهر کرج حدود یک هزار هکتار بافت فرسوده شهری دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود