21 مرداد 1397
شماره خبر: 199858

رفع مشکل اراضی شهرک کوثر ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

رفع مشکل اراضی شهرک کوثر ساوجبلاغ


فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به اینکه هیئت نظارت جهاد کشاورزی رای غیر قانونی مبنی بر ملی بودن اراضی شهرک کوثر این شهرستان صادر کرده بود، گفت: مشکل اراضی این شهرک حل شد.
ابوالقاسم پالیزگیر با بیان اینکه حدود پنج سال پیش هیئت نظارت جهاد کشاورزی برای اراضی شهرک کوثر ساوجبلاغ رای غیر قانونی صادر کرده بود، اظهار کرد: طبق این رای بنا بر ماده ۳۳ جهاد کشاورزی اراضی این شهرک ملی بود. وی با بیان اینکه این رای به صورت غیر قانونی صادر شده بود، افزود: اهالی این محله حدود ۳۰ سال گذشته مجوز ساخت گرفته بودند و حدود هزار نفر نیز در آنجا سکونت داشتند. پالیزگیر با اشاره به نارضایتی اهالی شهرک کوثر ساوجبلاغ در خصوص این رای، خاطرنشان کرد: اهالی این محله با تجمع هایی در مقابل فرمانداری، اداره منابع طبیعی، استانداری، اداره راه و شهرسازی و غیره اعتراض خود را نشان دادند.
وی با اشاره به پیگیری های فراوان فرمانداری ساوجبلاغ برای پیگیری مطالبه اهالی این شهرک، تصریح کرد: پس از ۵ سال پیگیری امروز در نشستی با دادستان مرکز استان البرز، مدیرکل بازرسی، معاون استاندار و دیگر مسئولان مربوطه توانستیم مشکل اراضی شهرک کوثر را حل کنیم. پالیزگیر در بخش دیگری با اشاره به آبگیری ۱۰۰ میلی لیتر بر ثانیه شهر جدید هشتگرد از سد طالقان، تاکید کرد: این میزان آب از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد انتقال می یابد و در پی آن مشکل کم آبی این منطقه حل می شود. وی با اشاره به اینکه مخازن آب این منطقه پر است، خاطرنشان کرد: ممکن است به علت انجام اقدامات اجرایی، شاهد قطعی آب یک روزه در این منطقه باشیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود