17 مهر 1397
شماره خبر: 203006

شاخص های ارزیابی مدیران، استفاده از بانوان در پست های مدیریتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

شاخص های ارزیابی مدیران، استفاده از بانوان در پست های مدیریتی است


معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارالبرز گفت: انتصاب زنان درپست های مدیریتی از معیارهای ارزیابی مدیران و فرمانداران قرار خواهد گرفت.
عباد الله کامکار در نشست هم اندیشی مدیران پایه و میانی استان البرز اظهار داشت: در همین راستا با راه اندازی سامانه دولت‌زنان در البرز می‌توان به شناسایی زنان توانمند برای حضور در عرصه‌های مدیریتی کمک کرد. وی بر حضور زنان شایسته در عرصه‌های مدیریتی تاکید کرد و گفت: یکی از شاخصه‌های باز شدن این فضا، دستور رئیس جمهور برای اختصاص 30 درصد از مناصب مدیریتی به زنان است. معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری البرز گفت: : ارتقاء زنان در ادارات استان و تعداد زنانی که به عنوان مثال از کارشناس به کارشناس مسئول ارتقاء می‌یابند از جمله مواردی است که در ارزیابی ادارات استان حتماً لحاظ خواهد شد. کامکار در ادامه تصریح کرد: مطالبات مطروحه در این نشست پس از جمع بندی توسط اداره کل بانوان در شورای برنامه ریزی استان مطرح می شود. در ادامه این نشست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز از راه اندازی سامانه دولت زنان خبر داد و گفت: این سامانه به منظور جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از زنان توانمند استان در راستای رایزنی برای انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی راه‌اندازی شده و اطلاعات آن نیز توسط خود زنانی که فکر می‌کنند توان مدیریتی دارند وارد می‌شود و این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه رزومه خود را بارگذاری کنند.
تلاش برای تحقق سهمیه 30 درصدی زنان در جایگاه های مدیریتی
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در ادامه به تحقق سهمیه 30 درصدی زنان در پست های مدیریتی اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق عدالت جنسیتی ۳۰ درصد از جایگاه‌های مدیریتی به زنان اختصاص داده شده که در این خصوص با ایجاد بانک اطلاعاتی دولت زنان و برنامه های آموزشی توان افزایی برای بانوان و مدیران پایه استان را در دستور کار قرار داده ایم که شرایط ارتقای بانوان را در پست های مدیریتی فراهم آوریم. اسماعیلی فرد افزود: البته هدف ما از بحث در مورد اهمیت انتصاب بانوان جدا از شایسته‌سالاری نیست و در این زمینه به دنبال شایستگی هستیم. اسماعیلی‌فرد افزود: در استان البرز فقط سه مدیر میانی از میان بانوان منصوب شده است که امیدواریم با تدبیر مسئولان استان این رقم افزایش یابد. وی در خصوص وضعیت به کارگیری مدیران زن در رده‌های پایین‌تر نیز اعلام کرد: در این میان بهزیستی، آبفا، بانک ملی، شهرداری و تأمین اجتماعی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه این نشست برخی از مدیران حاضر به بیان دغدغه‌های خود در امور اداری، سازمانی در حوزه زنان پرداختند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود