27 فروردین 1398
شماره خبر: 213010

مشکلات آموزش و پرورش البرز در بخش زیرساخت ها جدی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مشکلات آموزش و پرورش البرز در بخش زیرساخت ها جدی است


نماینده کرج ،فردیس،اشتهاردو آسارادر مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات آموزش و پرورش استان البرز در بخش زیرساخت ها جدی است که نیاز به مشارکت دارد.
عزیزاکبریان اظهارداشت: با وجود کمک هایی که در حوزه تامین فضای آموزشی با مشارکت بالای خیرین نیک اندیش در این استان صورت گرفته است اما البرز همچنان با مشکل در بخش فضای آموزشی روبرو است.
وی یادآورشد: افزایش مهاجرت ها سبب تراکم دانش آموزی دراین استان شده است. اکبریان ضمن قدردانی از مجمع خیرین مدرسه ساز البرزبه دلیل اقدامات خیرخواهانه برای ارتقای سرانه های آموزشی البرز، خاطرنشان کرد: به منظور تامین فضاهای آموزشی در این استان نیاز به مشارکت خیرین در ساخت کلاس های درس از جمله در مناطق پرجمعیت و کم برخوردار داریم. وی بیان داشت: اگر مدارس غیرانتفاعی در البرز نبود، سیستم آموزش و پرورش با مشکلات جدی مواجه می شد. اکبریان با بیان اینکه تا کنون حدود 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین نیک اندیش در این استان احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است، کمبود فضای آموزشی در مدارس موجب تراکم بالای دانش آموزی در البرز شده است. وی تراکم دانش آموزی در البرز را دو برابر میانگین کشوری عنوان کرد و ادامه داد: برای ایجاد زیر ساخت های آموزشی در البرز باید از ظرفیت های غیر دولتی و مردمی استفاده کنیم. این نماینده مجلس گفت: بر اساس برآورد کارشناسان در استان البرز باید سالانه 450 کلاس درس ساخته شود زیرا نرخ رشد دانش آموزی آن سالانه حدود چهار درصد است . وی تاکید کرد: تامین فضای آموزشی مناسب برای جمعت دانش آموزی البرز که تعداد آن از جمعیت کل تعدادی از استان های کشور بیشتر است نیاز به افزایش سطح مشارکت بخش خصوصی و جذب کمک های مردمی و خیری دارد. استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود