21 اسفند 1391
شماره خبر: 22178

اقتصاد مقاومتی به دنبال پویایی اقتصاد است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اقتصاد مقاومتی به دنبال پویایی اقتصاد است


سپیدارآنلاین: استاندار البرز گفت: اقتصاد مقاومتی به دنبال پویایی اقتصاد کشور است و به عنوان موتور محرکه اقتصاد است.
اصغر عربیان در همایش تجلیل از جهادگران عرصه اقتصادی استان البرز با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به دنبال پویایی اقتصادی است که به عنوان موتور محرکه اقتصاد است. وی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب هجمه دشمنان بر ما شروع شد، گفت: دفاع ما تا کنون در برابر دشمن هوشمندانه بوده است. استاندار البرز ادامه داد: تا کنون سپاهیان، مردم و ارتشیان همه جانبه در عرصه های مختلف به منظور دفاع از نظام حضور داشتند و در جنگ هوشمندانه با دشمن مقابله کردند. عربیان افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس هیچ زمان از سلاح ممنوعه استفاده نکردیم و ملت ما سربلند از جنگ بیرون آمدند و دشمن مسیر دیگری را برای صدمه زدن به انقلاب دنبال کرد.
دفاع ما در برابر تهاجم های دشمنان هوشمندانه بوده است
وی با بیان اینکه دفاع ما در برابر تهاجم های دشمنان هوشمندانه بوده است، گفت: از علم و دانش تلاشگران ایرانی در عرصه های مختلف استفاده کردیم. استاندار البرز افزود: دشمن با جنگ اقتصادی به جنگ با مردم رفت و ما هم متناسب با این امر به جنگ با دشمن پرداختیم و با تلاش ستودنی تلاشگران عرصه اقتصاد توانستیم تمام توطئه های دشمنان و تحریم ها را خنثی کنیم و امروز دشمن چیزی برای افزایش تحریم ندارد. عربیان تصریح کرد: امروزه دشمنان به دنبال این هستند که ببیند که ما از کجا تحریم ها را دور می زنیم تا جلوی آن را بگیرند. وی گفت: در اقتصاد مقاومتی سرعت را کم نمی کنیم بلکه موانع را برطرف و به دنبال راهکارهای جدید هستیم و دشمن امروز خیلی عصبانی است. وی اظهار داشت: آمریکایی ها با یک مصوبه یک حکومت و کشوری را از بین می برند و آنها باید بیش از این عصبانی باشند چرا که 34 سال است که در تمام زمینه ها در برابر ایران با شکست مواجه شده اند. استاندار البرز ادامه داد: مولفه های اقتصاد ریاضتی با مولفه اقتصاد مقاومتی مغایر است و امروزه شاهد اقتصاد ریاضتی در اروپا هستیم که نمونه اقتصاد افزایش سن بازنشستگی و کاهش دستمزد و افزایش ساعت کار در اروپا است. عربیان افزود: در اوج رویکرد اقتصاد مقاومتی قرار داریم ولی با کاهش دستمزد و افزایش سن بازنشستگی مواجه نبوده ایم.
تولید ملی باید بیشتر مورد توجه باشد
وی اظهار داشت: ما به تولید ملی نیاز داریم و در تحریم قرار گرفته ایم برای ما موضوعیت پیدا می کند و به جای یک مسیر هم اکنون مسیرهای متعدد و راه جدید را طی می کنیم و زمانی می رسد که راه های متعدد پیش پای ما است و دیگر دشمن نمی تواند جلوی راه ما را بگیرند. استاندار البرز تصریح کرد: شاید تحریم ها نبود ما به فکر بانک و منابع و معبرهای جایگزین در خارج از کشور نبودیم. وی اظهار داشت: واژه ای اقتصاد مقاومتی را رهبر معظم انقلاب در سال 89 بیان کردند ولی ما از سال های قبل به دنبال تحقق آن بودیم که نمونه آن افزایش تولید ملی، خوکفایی و افزایش راندمان تولید و افزایش کیفیت و کاهش اتکا به صادرات نفت است.
اگر به صادرات نفت متکی بودیم گلویمان دست دشمن بود
عربیان افزود: اگر به صادرات نفت متکی بودیم گلوی ما دست دشمن بود و اگر صادرات نفت کامل قطع شود ما ضربه می بینیم اما نه ضربه ای که دشمن به فکر آن است. استاندار البرز با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی هر چقدر از هزینه ها کمتر کنیم هویدا خواهد بود، اضافه کرد: صرفه جویی در اقتصاد مقاومتی گویا است.
یکی از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی مردمی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود