10 خرداد 1400
شماره خبر: 254273

تامین آب از منابع زیرزمینی در فردیس مشکل ساز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

 تامین آب از منابع زیرزمینی در فردیس مشکل ساز شد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس گفت: متاسفانه آب شرب شهرستان فردیس از چاه‌ها تامین می‌شود و تسریع در راه اندازی خط انتقال آب جهان نما به فردیس ضرورت دارد.
علیرضا صیاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس، طی بازدید از برخی مناطق شهر که اخیرا دچار قطعی و افت فشار آب شده اند، مشکل ضعف فشار آب در این مناطق را مربوط به آبرسانی بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: تمهیدات لازم برای رفع این مشکل در حال اجراست و تا عبور از این بحران پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکل افت فشار آب صورت می‌گیرد.وی با اشاره به اینکه زنگ بحران آب در کشور چند سالی است که به‌صدا درآمده است؛ بیان کرد: شش درصد از میزان مصرف آب در کشور مربوط به بخش شرب و بهداشت و مابقی مربوط به حوزه کشاورزی و صنعت است. اگر در بخش کشاورزی که بیشترین مصرف را دارد، استفاده از روش های نوین آبیاری و صرفه‌جویی در اولویت قرار گیرد، ذخیره آب به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و شاهد رفع مشکلات مربوط به محدودیت منابع آب خواهیم بود.صیاد تاکید کرد: تامین آب شهرستان فردیس از محل چاه ها صورت می گیرد که لازم است در خصوص راه اندازی هرچه سریعتر خط انتقال آب جهان نما به فردیس اهتمام بیشتری بعمل آید.
وی افزود: مشکلات حوزه آب شهرستان فردیس فقط مربوط به کمبود منابع آبی نیست، در بخش آب شهری و آب صنعتی نیز با مشکل تامین مالی برای ایجاد شبکه های تصفیه و آبرسانی روبرو هستیم.
گفتنی است در روزهای اخیر با قطع آب منطقه منظریه و بخش های تحت پوشش شبکه آبرسانی افشارزاده، انشعابات این شبکه در شش نقطه به شبکه آب شهر متصل شده اما هنوز مشکلات افت فشار و قطعی آب در این مناطق ادامه دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود