18 دی 1400
شماره خبر: 261675

صعود به ارتفاعات کوهستانی کرج منوط به کسب مجوز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: با هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری و فدراسیون کوهنوردی بزودی تنها کوهنوردانی که دارای مجوز از فدراسیون باشند امکان حضور در ارتفاعات کوهستانی را خواهند داشت.
غفور قاسم پور با اعلام این خبر افزود: در جلسه بررسی نحوه مدیریت بحران فعالیت کوهنوردان در روستاهای شهرستان کرج موضوع ضرورت داشتن مجوز فعالیت از سوی فدراسیون مطرح شد و با توجه به شرایط خاص منطقه به ویژه جاده چالوس و بخش آسارا این مهم در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: بعضا بدلیل عدم ثبت اطلاعات افرادی که به کوهستان های شهرستان کرج عزیمت می نمایند، فرایند امداد رسانی در مدیریت بحران های احتمالی و غیر قابل پیش بینی امری حایز توجه بشمار می رود.قاسم پور اشاره کرد: با کمک مدیریت بحران فرمانداری فرم های مخصوصی تهیه و در بین باشگاه ها و دهیاران هر روستا توزیع می گردد و افراد بعد از دریافت معرفی نامه باشگاه از فدراسیون امکان ورود به کوهستان را خواهند داشت.
وی همچنین گفت: کلیه گروه های غیر مجاز و ثبت نشده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.جعفری مدیر بحران فرمانداری شهرستان کرج نیز گفت : آماده برگزاری دوره های امداد کوهستان هستیم و شوراهای اسلامی و دهیاران افراد داوطلب را معرفی تا بصورت رایگان از این کلاس ها استفاده و مدرک معتبر نیز دریافت خواهند نمود.وی افزود: جلسات مدیریت بحران در کوهستانهای شهرستان کرج هر ۱۵ روز برگزار می شود. در این جلسه سلگی دبیر هیات کوهنوردی استان البرز ، رضازاده مسئول تیم امداد کوهستان شهرستان کرج، نعمتی دبیربحران بخش آسارا و نریمانی دبیر بحران بخش مرکزی و دهیار دروان در فرمانداری کرج نیز موضوعات و مشکلات فعالیت در این حوزه را تشریح کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود